پیشروی نیروهای صنعا در جنوب مأرب و پیوستن قبایل یمنی به آنها

پنج‌شنبه 22 مهر 1400 - 11:39

نیروهای مشترک ارتش یمن موفق به پیشروی در دو جبهه الجوبه و العبدیه واقع در جنوب استان مأرب شدند. بسیاری از قبایل مأرب اعلام کردند که در مقابله با ائتلاف متجاوز به نیروهای صنعا پیوسته اند.

العالم- یمن

مواضع و پایگاه ها در دو جبهه الجوبه و العبدیه در جنوب مأرب یکی پس از دیگری درحال سقوط به دست نیروهای مشترک ارتش یمن هستند. ارتش صنعا پس از آزادسازی بسیاری از مناطق مهم الجوبه و بلندی هایی که از اهمیت نظامی برخوردار بودند، درحال پیشروی میدانی به سوی مرکز این ناحیه است.

درپی نبردهای خشونت آمیز در جبهه های جنوبی مأرب، تعداد زیادی از قبایل برای پیوستن به نیروهای صنعا شتافتند و توافق نامه هایی با آنها امضا کردند تا درگیری را از مناطق خود دور کنند. آنها همچنین متعهد شدند که گروه های وابسته به هادی را از این مناطق اخراج کنند. این اتفاق به باور برخی ناظران، به مثابه سنگین شدن کفه ترازو به سود نیروهای صنعا و روشن شدن تکلیف نبرد با نزدیک شدن آنها به مرکز مأرب است.

با پیشروی های سریع ارتش یمن در دو جبهه الجوبه و العبدیه در مأرب ائتلاف سعودی طی واکنشی هیستریک، حملات هوایی شدیدی را آغاز کرده و جاده های اصلی را بستند و تهدید کردند که کوچک ترین اقدام نظامی در این مناطق را مورد هدف قرار خواهند داد که این امر به معنای تشدید رنج انسانی اهالی این مناطق است.

نیروهای صنعا ائتلاف سعودی و مزدورانش را از هرگونه اقدام ویرانگر و بیهوده در استان مأرب برحذر داشت و بر تعهد خود مبنی بر حفظ امنیت همگان در این استان، شامل جنگجوهای جبهه مخالف که قصد عقب نشینی و ترک مواضع خود را دارند، تاکید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها