تصاویر سردار دلها تزیین بخش نمایشگاه مدافعان سوریه در مسکو

تصاویر سردار دلها تزیین بخش نمایشگاه مدافعان سوریه در مسکو
پنج‌شنبه 22 مهر 1400 - 17:55

سردار شهید قاسم سلیمانی آنچنان محبوب دلها شده که برای چندمین بار در روسیه به یاد قهرمانی های وی نمایشگاه برپا شده است این بار نمایشگاهی در خانه مرکزی نیروهای مسلح روسیه شامل تمثال قهرمانان مبارزه با تروریسم در سوریه که تمثال رهبر انقلاب و سردار سلیمانی زینت بخش آنهاست دایر شده است .

العالم - ایران

این نمایشگاه شامل تمثال ۴۰ قهرمان مبارزه با تروریسم از کشورهای ایران، روسیه، سوریه و لبنان که توسط سربازان روسی با سیاه قلم به تصویر در آمده است، طی مراسم با شکوهی افتتاح شد.

این پرتره ها در چارچوب طرحی با عنوان مدافعان سوریه و توسط شماری از نظامیان روس شرکت کننده در عملیات جنگی ضدتروریستی در سوریه و نیز سربازان تیپ موتوریزه مستقل سواستوپل وزارت دفاع روسیه ترسیم شده است.

در این نمایشگاه ۴۰ تمثال ازجمله مقام معظم رهبری، سردار شهید قاسم سلیمانی و چندین شهید بزرگوار بسیجی و سپاهی و تمثال هایی از بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و همسرش و نظامیان روس و سوری و لبنانی شرکت کننده در عملیات ضدتروریستی در سوریه، در معرض نمایش قرار گرفته است.

یوگنی گونچاروف، افسر بلندپایه و نماینده وزارت دفاع روسیه در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه به اهمیت حفظ یاد قهرمانان عملیات گسترده ضدتروریستی در سوریه و تجلیل از کسانی که در این راه جان خود را فدا کردند، اشاره کرد.
گونچاروف از برگزار کنندگان نمایشگاه در این رابطه گفت: سردار سلیمانی برای من دوستی است که فقط مدت کوتاهی با هم بودیم اماهمین ملاقات کوتاه کافی بود تا تمام عمر فراموشش نکنم، او یک قهرمان است.

وی تصریح کرد: سردار مردی آرام و بسیار شجاع بود و باوجود این که تلاشی برای نشان دادن موقعیت برتر خود بر دیگران نمی کرد اما ارشد بودن او کاملا مشخص بود. ۲۰ دقیقه ای که او را ملاقات کردم، کافی بود تا تمام عمر فراموشش نکنم. او قهرمان ایران و قهرمان سوریه بود.

وی افزود: قاسم سلیمانی دوستی است که دیگر نزد ما نیست اما از تمثال سلیمانی ایده برپایی نمایشگاه بوجود آمد و گروهی از سربازان روس این ایده را تحقق بخشیده و هر کدام کاری را برای برگزاری این نمایشگاه انجام دادند.

گونچاروف با بیان اینکه تروریسم بین المللی دشمن ما است به تمثال سربازان کشته شده روس در سوریه اشاره کرد و افزود: این افراد که پرتره های آنها در این نمایشگاه عرضه شده است قهرمان هستند.

وی ادامه داد: هدف ما این است که جوانان این تمثال ها جوانان همسن خود را مشاهده کنند. جوانان باید بدانند که قهرمانانی وجود دارند که آینده به آنها بستگی دارد.

نمایشگاه عکس «مدافعان سوریه» به مدت چهار روز در خانه مرکزی نیروهای مسلح روسیه برپاست.

تاکنون نمایشگاهها و برنامه های مختلفی توسط وزارت دفاع روسیه در معرفی قهرمانان مبارزه با تروریسم در مسکو اجرا شده است.

روز سوم خرداد نیز نمایشگاه مدافعان سوریه در دانشگاه دولتی دوستی ملل مسکو برپا شد.

در آن نمایشگاه تمثال ۲۵ قهرمان مبارزه با تروریسم از کشورهای ایران، روسیه، سوریه و لبنان که توسط سربازان روسی با سیاه قلم به تصویر در آمده بود، در معرض نمایش قرار گرفت.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها