گزارش اختصاصی خبرنگار العالم از آنچه امروز در بیروت رخ داد

پنج‌شنبه 22 مهر 1400 - 18:29

خبرنگار العالم در لبنان گزارش داد که هنوز ستون‌هایی از دود در شماری از ساختمان‌های منطقه الشیاح عین الرمانه مشاهده می شود و گروه‌های آتش نشانی سرگرم خاموش کردن آتش در یکی از ساختمان‌های منطقه هستند.

العالم - لبنان

حسین عزالدین؛ خبرنگار العالم خاطرنشان کرد که شدت تیراندازی در منطقه بسیار کاهش یافته و در دقایق گذشته صدای تیراندازی شنیده نمی شود و ارتش لبنان به طور گسترده در منطقه اطراف طیونه مستقر شده است.

وی ادامه داد که حضور گسترده خبرنگاران، ارتش و خودروهای فوریتهای پزشکی مشاهده می شود، اوضاع آرام شده و عناصر مسلح به ویژه نیروهای لبنانی که هنوز در برخی از ساختمان‌های منطقه عین الرمانه هستند و از آن خارج نشده اند، سرکوب شده اند.

عزالدین یادآور شد که در تیراندازی اشخاص ناشناس به طرف معترضان به قاضی «طارق البیطار» [قاضی پرونده بندر بیروت] 6 نفر کشته و 60 نفر زخمی شدند، ارتش در الطیونه که مکان تیراندازی بود، مستقر شده و تیراندازی در آن منطقه بیش از یک ساعت ادامه یافت که منبع آن افراد مسلح مستقر در پشت بام ساختمان‌های اطراف بودند.

صدای انفجار راکت نیز شنیده شد و منطقه به صحنه جنگ تبدیل شده است، تیراندازی در منطقه الطیونه انجام شده که حزب «القوات اللبنانيه» -- به ریاست سمیع جعجع -- به این منطقه مسلط هستند.

همزمان شمار زیادی از اعضای سندیکاها و وکلا با تجمع در برابر کاخ دادگستری، تصمیمات قاضی البیطار را محکوم کردند که طرف های ناشناس به طرف آنان تیراندازی کردند و پس از آن آمبولانس‌ها راهی منطقه الطیونه شدند.

نیروهای انتظامی و کماندوهای ارتش در اطراف کاخ دادگستری مستقر شده و آمبولانس‌های جمعیت الرساله اقدام به انتقال اشخاص کردند که به ضرب گلوله مجروح شده بودند، ارتش نیروهای تقویتی زیادی را به منطقه اعزام و اطراف الطیونه را از تظاهرکنندگان تخلیه کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها