لاوروف: جایگزینی برای راهکار دو دولتی در فلسطین وجود ندارد

لاوروف: جایگزینی برای راهکار دو دولتی در فلسطین وجود ندارد
جمعه 23 مهر 1400 - 12:00

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه گفت‌وگوهای مستقیم بین فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها تنها راه رسیدن به توافق برای پایان دادن مناقشات است، گفت هیچ جایگزینی برای راهکار دو دولتی وجود ندارد.

العالم - اروپا

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (جمعه) از تمایل مسکو به ادامه‌دادن گفت‌وگوها با رژیم صهیونیستی درخصوص مسائل امنیتی در غرب آسیا خبر داد.

لاوروف طی یادداشتی که برای روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارونوت» نوشت،‌ توضیح داد: «ما به تداوم مشورت با شرکای اسرائیلی خود در مورد مسائل امنیتی و ثبات در خاورمیانه علاقمند هستیم. ما همیشه توجه خود را به این نکته معطوف می‌کنیم که راهکارهای جامع برای مشکلات منطقه لزوما باید منافع امنیتی اسرائیل را در نظر بگیرد. این یک اصل است».

به نوشته خبرگزاری «تاس» به نقل از این یادداشت، وی در ادامه تصریح کرد که مسکو باور دارد هیچ جایگزینی برای راهکار دو دولتی برای پایان دادن به مناقشه اسرائیل و فلسطین بر اساس مبنای حقوقی بین‌المللی شناخته شده وجود ندارد.

وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: «روسیه از مذاکرات مستقیم بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها حمایت می‌کند زیرا این تنها راه برای دستیابی به راه حلی برای همه مسائل مرتبط با وضعیت نهایی است».

بر این اساس، لاوروف در پایان گفت: «ما آماده همکاری با همکاران اسرائیلی، از جمله قالب‌های چند جانبه، در درجه اول در زمینه تجدید کار گروه چهارجانبه خاورمیانه میانجی‌گران بین‌المللی در همکاری نزدیک با نمایندگان اتحادیه عرب هستیم».

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز گذشته تأیید کرد که حمله هوایی شامگاه چهارشنبه در نزدیکی شهر «تدمر» توسط هواپیماهای رژیم صهیونیستی انجام شده است. ارتش روسیه توضیح داد این حمله تحت پوشش هواپیماهای غیرنظامی انجام شد.

پیش از این نیز دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، نفتالی بنت نخست‌وزیر این رژیم ۳۰ مهر در شهر «سوچی» با رئیس‌جمهور روسیه درباره مسائلی از قبیل برنامه هسته‌ای ایران رایزنی می‌کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها