چه کسی در طرح فتنه لبنان دست دارد؟

چه کسی در طرح فتنه لبنان دست دارد؟
جمعه 23 مهر 1400 - 15:11

طراحان فتنه لبنان، با ابزار داخلی و تیراندازی افراد مسلح به تجمع مسالمت آمیز مردم در منطقه الطيونه طرح خود را اجرایی کردند.

العالم - نظرکده

روز گذشته، تجمعی که در اعتراض به روش تحقیقات قاضی طارق البیطار در پرونده انفجار بندر بیروت برگزار شده بود با تیراندازی افردای ناشناس به خون کشیده شد.

برخی ناظران معتقدند حوادث بیروت فاجعه بار است و نسبت به ادامه یافتن آن ابراز نگرانی کردند.

آنان افزودند: وزیر کشور گفت که شلیک تیرها به سر معترضین بوده اما نگفت چه کسانی پشت آن بودند و تنها شنیدن مساله تک تیراندازها؛ خاطرات دردناکی از جنگ داخلی لبنان را به یاد می آورد.

آنان افزودند دولت لبنان باید شجاعت، صراحت و صداقت داشته باشد و نام جنایتکار را بگوید. این در حالی است که همه شواهد بیانگر تیراندازی حزب القوات اللبنانیه است که در بیانیه رهبران حزب الله و جنبش امل نیز بدان اشاره شده است.

ناظران حوادث دیروز را صحنه سیاهی توصیف کردند که بیانگر وضعیت امنیتی و انتخابات لبنان است و اینکه هیچ راه حلی به نظر نمی رسد.

آنان افزودند: برکناری قاضی طارق البیطار مسئول تحقیقات انفجار بندر بیروت، هرگز نمی تواند افرادی که در این راه شهید شدند را بازگرداند. و حزب الله باید این حمله را با دوراندیشی، درمان ریشه ای کند همانگونه که مردم بدان عادت دارند.

برخی تحلیلگران معتقدند تیراندازی به تظاهرات مسالمت‌آمیز در راستای طرح فتنه ای است که برای لبنان نوشته شده و جدای از آن نیست.

آنان افزودند: صحنه دیروز به خوبی نشان داد زمانی که فتنه‌گرها و همکاران خارجی‌شان از دیگر ابزارهای خود سود نبردند، آخرین حربه خود را که همان سلاح است را بر روی میز گذاشتند.

این ناظران افزودند: افراد مسلح حزب القوات اللبنانیه در سالیان گذشته، عملیات آموزش نظامی در برخی مناطق لبنانی و عملیاتی در کشورهای دیگر و خرید بی سرو صدای سلاح را داشته وحتی پهپادهایی در اختیار دارند.

آنان تاکید کردند: این حزب نماینده نیروهای امنیتی امریکا در لبنان بوده و اسب سودده عربستان هستند که بر رویش شرط بندی کرده است.

تحلیلگران معتقدند شواهد مذکور اشاره به این دارد که این حوادث عمدی بوده و در سطح میدان نیز ساعت صفر وجود داشته و برخی مسئولین امنیتی عملیات دستور را صادر کرده اند و دلیل آن شلیک به سر شهدا و زخمی هاست . بنابراین هدف کشتن عمدی بوده و هیجانی کردن اظهارات فرمانده القوات اللبنانیه، به مردم آزاده لبنان، فراخوانی برای آمادگی برای طرح فتنه بود .

آنها از دولت لبنان نیز خواستند بار دیگر حزب القوات البنانیه را منحل کرده تا برای همیشه از شرش خلاص شوند .

پربیننده ترین خبرها