بیروت یک روز پس از جنایت "الطیونه"/ مراسم تشییع قربانیان عصر امروز برگزار می شود

بیروت یک روز پس از جنایت
جمعه 23 مهر 1400 - 14:29

خبرنگار العالم در لبنان، از افزایش شمار قربانیان حادثه خونبار در منطقه الطیونه در بیروت به 7 نفر خبر داد.

العالم- لبنان

"حسین عزالدین" خبرنگار العالم تصریح کرد، هفتمین شهید این جنایت بامداد امروز- جمعه- بر اثر شدت جراحات وارده درگذشت، و قرار است مراسم تشییع پیکر سه شهید در بیروت و دو شهید دیگر در بعلبک و جنوب، ساعت 4 عصر امروز (به وقت محلی) برگزار شود.

خبرنگار العالم تصریح کرد، حزب‌الله و جنبش امل مردم لبنان را به مشارکت گسترده در مراسم تشییع پیکر شهدای این فاجعه دعوت کرده‌اند.

او خاطرنشان کرد، تقریبا آرامش نسبی و محتاطانه در بیروت حاکم است و برخی موسسات و ارگان‌های به‌ویژه دولتی به درخواست "نجیب میقاتی" نخست‌وزیر تعطیل هستند.

خبرنگار العالم درخصوص واکنش مردمی به حادثه دیروز در منطقه الطیونه، گفت که بسیاری این حادثه، که طی آن به مردم بی‌گناه تعدی شده، را محکوم، و "القوات اللبنانیه" از جمله شخص "سمیر جعجع" رهبر این گروه شبه‌نظامی را مسئول کامل جنایت اعلام کرده‌اند.

هیئت علمای بیروت نیز با محکوم کردن حمله علنی به تظاهرکنندگان در مقابل کاخ دادگستری این کشور اعلام کرد: "با چه زبانی باید با مدعیان حاکمیت در کشوری که غرق در نگرانی‌ها، مشکلات، درد‌ها و مصائب خود است سخن گفت."

صبح دیروز افراد مسلح وابسته به حزب مسیحی القوات اللبنانیه- حزب نیرو‌های لبنانی تحت امر سمیر جعجع-علیه تظاهرکنندگان بی‌دفاعی که از میدان الطیونه به سمت کاخ دادگستری در بیروت برای شرکت در تظاهرات حرکت کرده بودند، تیراندازی کردند که در جریان آن، دست‌کم 60 تن دیگر زخمی شدند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها