۸ فایده شگفت‌انگیز نوشیدن آب سیب‌زمینی خام

۸ فایده شگفت‌انگیز نوشیدن آب سیب‌زمینی خام
شنبه 24 مهر 1400 - 08:21

آب سیب زمینی خام یک ماده فوق العاده ارزشمند است که می‌تواند به سلامت شما بسیار کمک کند. شما می‌توانید با به خرج دادن مقداری خلاقیت آن را با آب هر میوه یا سبزیجات دیگری ترکیب کنید و بنوشید.

العالم ـ گوناگون

آب سیب زمینی خام با وجود اینکه بسیار عجیب و البته بد مزه به نظر می‌رسد دارای خواص بسیار زیادی است که می‌تواند شما را متعجب کند.

آب سیب زمینی هیچ گاه جذابیت آب دیگر سبزیجات مانند گوجه فرنگی یا کرفس را نخواهد داشت، اما یک ماده فوق العاده ارزشمند است و می‌تواند به سلامت شما کمک کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در نگاه اول ممکن است بگویید که بخاطر مزه آن نمی‌توان آب سیب زمینی را خورد، اما لازم است بدانبد که شما می‌توانید با به خرج دادن مقداری خلاقیت آن را با آب هر میوه یا سبزیجات دیگری ترکیب کنید و بنوشید.

هشت مورد از مهم‌ترین فواید آب سیب زمینی را در زیر بخوانید:

۱. سرشار از ویتامین سی است.

۲. سرشار از انواع ویتامین بی است.

۳. دارای مقادیر بسیاری از پتاسیوم است.

۴. مملو از آهن است.

۵. کلسیم بسیار زیادی در این نوشیدنی وجود دارد.

۶. منبع مناسب روی است.

۷. سرشار از ویتامین کی است.

۸. و در نهایت پر از انواع آنتی اکسیدان‌هاست.

فواید دیگر آب سیب زمینی خام

سیب زمینی یک گیاه پر خاصیت و ارزان قیمت که درمان بسیاری از بیماری ها را به راحتی انجام می دهد و برای زیبایی پوست و مو بسیار پر خاصیت است.
تقویت ایمنی و بهبود سریع زخم

آب سیب زمینی بخاطر ویتامین C باعث تقویت ایمنی توسط تحریک تولید گلبول های سفید می شود.دیگر آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی ایمنی باعث محافظت در برابر بیماری مزمن و کاهش استرس اکسیداتیو نیز می شوند. آب سیب زمینی همچنین باعث تحریک تولید کلاژن می شود و به نوبه خود سرعت بهبود زخم ها را افزایش می دهد.
بهبود گردش خون با آب سیب زمینی:

نیاسین یکی از اعضای خانواده B است که در سطوح بالا در آب سیب زمینی یافت می شود. این ویتامین می تواند گردش خون را تحریک کند، که باعث بهبود اکسیژن رسانی در قسمت های مختلف بدن، همراه با تحویل مواد مغذی مورد نیاز برای ترمیم و عملکرد طبیعی می شود.

بهبود تولید هورمون با آب سیب زمینی:

مصرف منظم آب سیب زمینی ممکن است به بهبود سطح هورمون های جنسی و استرس کمک کند.
آب سیب زمینی برای درمان سرطان:

آب سیب زمینی سالهاست برای جلوگیری یا درمان سرطان مورد استفاده می گیرد. از راهبان بودایی تا اعضای بسیاری از افراد انجمن علمی ژاپنی، اثبات اینکه آب سیب زمینی می تواند مانع تشکیل تومور شود، در حال رشد است. برخی از مواد فعال آب سیب زمینی می تواند در غلظت های زیادی وجود داشته باشد و برای کاهش اندازه تومور استفاده می شوند.
تهیه آب سیب زمینی:

تهیه آب سیب زمینی نیاز به زور و تلاش کمی بیشتر از بسیاری از سبزیجات و میوه ها دارد، اما واقعا ارزشش را دارد ، پوستش را نگیرید تا مقدار بیشتری مواد مغذی را دریافت کنید.
عوارض جانبی آب سیب زمینی:

با وجود تمام مزایای سلامتی قابل توجه اش، آب سیب زمینی می تواند برخی از عوارض جانبی منفی، از جمله پریشانی دستگاه گوارش و یا افزایش سطح قند خون را به همراه داشته باشد با این حال، این عوارض جانبی به طور کلی در افرادی دیده می شود که آب سیب زمینی را نادرست تهیه می کنند یا زیاد می نوشند. به طور کلی، هیچ عوارض جانبی منفی برای نوشیدن این آب در افراد سالم وجود ندارد.
عوارض آب سیب زمینی برای دیابت:


آب سیب زمینی سطح قندهای طبیعی را بالا می برد، که می تواند برای افراد مبتلا به قند خون، مانند افراد دیابتی خطرناک باشد. مصرفش باید از این نظر دقت شود، بیماران دیابتی باید به خصوص در مورد کیفیت گلوکز این آب تامل کنند.

عوارض آب سیب زمینی برای مشکلات مربوط به معده:

تهیه آب سیب زمینی از سیب زمینی های مناسب نکته مهمی است، به این معنی که در انتخاب سیب زمینی دقت کنید، هیچ خال یا ریشه ای نباید وجود داشته باشد. سموم خاصی در ریشه های سبز تازه سیب زمینی وجود دارد که می تواند باعث اسهال، ناراحتی های معده و حالت تهوع شود، بنابراین فقط باید سیب زمینی تمیز و تازه را استفاده کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها