ناکامی بایدن در تصویب بودجه 3.5 تریلیون دلاری، به دنبال مخالفت با برنامه برق پاک

ناکامی بایدن در تصویب بودجه 3.5 تریلیون دلاری، به دنبال مخالفت با برنامه برق پاک
شنبه 24 مهر 1400 - 12:04

کاخ سفید با مخالفت یکی از سناتورهای ارشد حزب دموکرات در خصوص بخشی از انرژی پاک مربوط به برنامه آب و هوایی در بودجه 3.5 تریلیون دلاری ارائه شده از سوی دولت بایدن که در مجلس نمایندگان هم به تصویب رسیده بود، ناگزیر به تغییر و حذف آن می‌شود.

العالم ـ آمریکا

بنابر این گزارش، نشریه آمریکایی نیویورک تایمز خاطرنشان کرد، سناتور دموکرات «جو منشن» به کاخ سفید اعلام کرد که با برنامه «برق پاک» در بخش آب و هوایی بودجه دولت بایدن که چندی پیش جزئیات آن از تصویب مجلس نمایندگان گذشت، «به شدت»مخالف است.

نیویورک تایمز درادامه گزارش داد: اکنون کارکنان کاخ سفید سرگرم بازنویسی این بخش از بودجه آب و هوایی دولت بایدن هستند و به احتمال زیاد این بخش از برنامه بودجه حذف خواهد شد.

بنابراین گزارش، در این بخش از برنامه بودجه مربوط به تغییرات آب و هوایی، انرژی هایی چون باد، انرژی خورشیدی و انرژی هسته ای جایگزین سوخت های فسیلی همچون نفت، بنزین و زغال سنگ به منظور مقابله با شرایط اقلیمی، خواهند شد.

این نشریه آمریکایی نوشت: چنانچه مخالفت منشن، سناتور دموکرات از ایالت ویرجینیای غربی که مسائل مالی شخصی وی در ارتباط با صنعت زغال سنگ است، بتواند برنامه برق پاک را از بودجه دولت بایدن حذف کند، شکستی بزرگ در راستای تلاش‌های بایدن به منظور مقابله با مساله تغییرات آب وهوایی در آمریکا و جهان به شمار خواهد رفت.

به گزارش ایرنا، مجلس نمایندگان آمریکا در اواخر شهریورماه گذشته جزئیات بودجه ۳.۵ تریلیون دلاری دولت بایدن را تصویب کرد، البته این طرح برای قانونی شدن باید مراحل بسیاری را پشت سر گذارد.

دولت بایدن تلاش دارد تا بخش قابل توجهی از بودجه دولت فدرال را در زمینه مسائل اجتماعی و درمانی و برنامه مقابله با تغییرات آب و هوایی اختصاص دهد و به کار گیرد.

پربیننده ترین خبرها