امیرعبداللهیان با مقام وزارت خارجه اتریش دیدار کرد/ رایزنی در باره مناسبات دوجانبه، احیای برجام و اقدامات تروریستی در افغانستان

 امیرعبداللهیان با مقام وزارت خارجه اتریش دیدار کرد/ رایزنی در باره مناسبات دوجانبه، احیای برجام و اقدامات تروریستی در افغانستان
شنبه 24 مهر 1400 - 21:02

دبیرکل وزارت امور خارجه اتريش که برای پنجمین دور گفتگوهای سیاسی بین دوکشور به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، با حسین امير عبداللهيان وزير امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

به گزارش وزارت خارجه، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار پتر لاونسكي دبیرکل وزارت امور خارجه اتريش، مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و اتریش را دیرینه و قدیمی خواند و تصریح کرد، ما برای این روابط اهمیت زیادی قائل هستیم.

وی با ابراز امیدواری در زمینه افزایش همکاریهای اقتصادی و تجاری بین دو کشور، از اهدای محموله واکسن از سوی اتریش به کشورمان قدردانی کرد و خواستار همکاری های بیشتر دوکشور در زمینه همه گیری و واکسن کرونا شد.

وزیر امور خا جه کشورمان برخورد مسئولانه تر اتحادیه اروپا در قبال حقوق بی جا شدگان افغانستانی را مورد تاکید قرار داد و با محکوم کردن اقدامات تروریستی در هفته های اخیر در افغانستان، رشد داعش و گروههای تکفیری در افغانستان را خطرناک توصیف کرد.

پتر لاونسكي دبیرکل وزارت امور خارجه اتريش نیز در این دیدار با تجلیل از رابطه دوستانه بین جمهوری اسلامی ایران و اتریش، ابراز امیدواری کرد با مشارکت همه طرفها برجام مجددا احیا شود.

دبیرکل وزارت امور خارجه اتریش همچنین اقدامات تروریستی اخیر در افغانستان را محکوم کرد و افزود:جمهوری اسلامی ایران و اتریش نگرانیهای مشترکی در مورد داعش دارند.

وی همچنین حمایت اتریش از نشستهای همسایگان افغانستان برای حل مشکلات این کشور را مورد تاکید قرار داد.

پربیننده ترین خبرها