لیگ قهرمانان آسیا؛

حذف آخرین نماینده ایران از لیگ قهرمانان آسیا / الهلال 3 - پرسپولیس 0+ ویدیو

حذف آخرین نماینده ایران از لیگ قهرمانان آسیا / الهلال 3 - پرسپولیس 0+ ویدیو
شنبه 24 مهر 1400 - 22:23

تیم فوتبال پرسپولیس در پایان بانتیجه 3 بر صفر در برابر الهلال عربستان متحمل شکست سنگین شد.

العالم ـ ایران ـ ورزشی

دیدار تیم‌های پرسپولیس و الهلال در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با برتری ٣ بر صفر میزبان به پایان رسید، با این نتیجه الهلال باید روز ۲۷ مهرماه در مرحله نیمه نهایی به مصاف النصر دیگر تیم عربستانی برود.

پرسپولیس با تحمل شکست سنگین در خانه حریف به عنوان آخرین نماینده ایران از لیگ قهرمانان آسیا 2021 نیز حذف شد.

تیم فوتبال الهلال عربستان در نیمه اول توسط سالم الدوساری در دقیقه 27 به تک گل خود دست یافته بود که در نیمه دوم نیز به دو گل دیگر دست یافت.

تیم‌های پرسپولیس ایران و الهلال عربستان از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا امشب ساعت 21 و 30 دقیقه در ورزشگاه ملک فهد ریاض عربستان به میدان رفتند که این دیدار در نیمه اول با گل شاگردان ژاردیم خاتمه یافت.

در این نیمه، شوت ماتیوس پریرا در دقیقه هفتم در مسیر حرکت به سمت دروازه با اصابت به پای سید جلال حسینی به دیرک دروازه حامد لک برخورد کرد و به کرنر رفت و دروازه پرسپولیس بسته ماند. دو دقیقه بعد پرسپولیس اولین تهدید را به روی دروازه الهلال ایجاد کرد که شوت آل‌کثیر به پای مدافع کره‌ای خورد و به کرنر رفت.

در دقیقه یازدهم پاس اشتباه اسدی به ضد حمله الهلال تبدیل شد که پاس مارگا به گومیس رسید ولی شوت این مهاجم به سمت دروازه با دفاع میلاد سرلک دفع شد. یک دقیقه بعد، ارسال دیگری به روی دروازه پرسپولیس، قبل از رسیدن به گومیس توسط فرجی به کرنر رفت.

در دقیقه ۲۷ سالم الدوساری با شوتی فنی و پرقدرت دروازه پرسپولیس را از فاصله حدودا ۲۵ متری گشود و الهلال یک بر صفر پیش افتاد.

پرسپولیسدر دقیقه ۳۵ عیسی آل کثیر در زاویه بسته و در شرایطی که توسط مدافع عربستانی تعقیب می‌شد، با عبدالله المعیوف تک به تک شد ولی شوت او دقیقا به جایی رفت که دروازه‌بان الهلال حضور داشت و توپ را دور کرد.

پرسپولیس

نیمه دوم

در شروع نیمه دوم یحیی گل‌محمدی اولین تغییر را در ترکیب پرسپولیس لحاظ کرد و پهلوان را به جای رضا اسدی به زمین فرستاد.

در دقیقه ۴۶ سعید آقایی بازیکن الهلال را کنار محوطه جریمه متوقف کرد و به همین خاطر از داور کارت زرد دریافت کرد اما سانتر پریرا نتوانست کاری از پیش ببرد.

یک دقیقه پرسپولیسی‌ها به دروازه الهلال نزدیک شدند اما ضربه آل‌کثیر از پشت محوطه جریمه راهی به دروازه الهلال نداشت.

در دقیقه ۵۰ روی ضدحمله سریع الهلالی‌ها از جناح راست و پاس دقیقه ماتیاس پریرا به گومیس برای بار دوم دروازه پرسپولیس باز شد تا اختلاف دوبرابر شود.

پرسپولیسدر دقیقه ۵۴ سالم الدوساری درموقعیت تک به تک قرار گرفت‌ اما پس از پشت سر گذاشتن لک توپ را به بیرون دروازه زد.

فرشاد فرجی نیز به خاطر خطا روی پریرا از داور کارت زرد دریافت دریافت کرد.

مارگا نیز اولین الهلالی بود که از داور کارت گرفت.

در دقیقه ۶۱ گل‌محمدی، مهدی عبدی را به جای وحید امیری به زمین فرستاد.

درگیری لفظی سیامک نعمتی و حامد لک به خاطر یک پاس هم از جمله اتفاقات این دیدار بود.

مهدی شیری در دقیقه ۶۵ جایگزین نعمتی در زمین شد.

در دقیقه ۶۶ الهلال روی یک ضدحمله‌ بار دیگر صاحب موقعیت شد که ضربه سالم‌الدوساری را حامد لک به زیبایی مهار کرد.

یک دقیقه بعد ضربه سنگین گومیس به سید جلال حسینی برخورد کرد.

درگیری لفظی یحیی گل‌محمدی و داور ژاپنی هم از جمله دیگر اتفاقات این دیدار بود.

در دقیقه ۶۹ روی همکاری خوب سالم‌الدوساری و پریرا الهلال صاحب یک موقعیت خوب شد که پاس دوساری را گومیس تبدیل به گل سوم الهلال کرد.

پرسپولیسپرسپولیس در دقیقه ۷۰ روی حرکت مهدی شیری صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که سانتر تند و تیز ترابی را گلر الهلال دور کرد.

الهلال در دقیقه ۷۴ اولین تعویضش را انجام داد و صالح شهری را به جای گومیس به زمین آورد.

یک دقیقه بعد شوت از راه دور ‌پریرا تا آستانه باز کردن دروازه پرسپولیس پیش رفت اما لک اجازه نداد دروازه باز شود.

در دقیقه ۷۷ حامد پاکدل جای آل‌کثیر و محمد شریفی جای مهدی ترابی به زمین آمد.

در دقیقه ۷۸ شوت مارگا از زاویه بسته را لک مهار کرد.

شریفی در بدو حضور در زمین از داور به خاطر خطا کارت زرد گرفت.

الهلال در مرحله گروهی به عنوان تیم دوم و پایین‌تر از استقلال تاجیکستان به مرحله حذفی راه پیدا کرد و در دیدار قبلی خود در لیگ قهرمانان استقلال را با ۲ گل شکست داد.

پرسپولیس هم که با ۱۵ امتیاز از گروه پنجم به دور حذفی راه پیدا کرده بود، در مرحله یک هشتم نهایی با برتری برابر استقلال تاجیکستان به این مرحله رسید.

تیم الهلال عربستان به دنبال برد در برابر پرسپولیس حالا باید روز ۲۷ مهرماه در مرحله نیمه نهایی به مصاف النصر عربستان برود. النصر در دیگر دیدار مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها به مصاف الوحده امارات رفت که موفق شد با نتیجه پنج بر یک در این بازی به برتری برسد و به فینال منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند.

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، امید عالیشاه، فرشاد فرجی، سید جلال حسینی، مهدی ترابی، میلاد سرلک، وحید امیری، عیسی آل‌کثیر، سعید آقایی، سیامک نعمتی و رضا اسدی (کارت زرد).

ترکیب الهلال: عبدالله المعیوف، محمد البریک، علی هادی آل بلیهی، جان هیون سو، ناصر الدوساری، سلمان الفرج، محمد ابراهمی کنو، ماتیوس پریرا، سالم الدوساری، موسی مارگا، بافتیمبی گومیس.

پربیننده ترین خبرها