مقتدی صدر: نتایج انتخابات را قبول دارم/ فراکسیون ما بزرگترین است

مقتدی صدر: نتایج انتخابات را قبول دارم/ فراکسیون ما بزرگترین است
يکشنبه 25 مهر 1400 - 05:04

رهبر جریان صدر عراق پس از اعلام نتایج اولیه کامل انتخابات پارلمانی گفت که نتایج این انتخابات را قبول دارد.

العالم-عراق

«سید مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق ساعتی پس از اعلام رسمی نتایج اولیه پنجمین دوره انتخابات پارلمانی این کشور که بر اساس آن، 73 کرسی به ائتلاف صدر تعلق گرفته است، اعلام کرد که نتایج انتخابات را قبول دارد.

وی در توئیتی نوشت: «برای ما مشخص شده که فراکسیون صدر بزرگترین فراکسیون انتخاباتی و مردمی است».

صدر افزود: «ما به دنبال ائتلاف‌های ملی، نه فرقه‌ای و یا قومی هستیم، ائتلاف‌هایی که مشتاق به حفاظت از وطن، امنیت و حاکمیت کشور هستند».

وی از همه اقشار مردم عراق خواست تا «در اصلاح وطن مشارکت داشته باشند و کشور را از فساد، اشغال، عادی سازی روابط، تروریسم، وابستگی و تسلیم شدن نجات دهند».

کمیسیون انتخابات عراق پس از پایان شمارش صندوق‌های باقیمانده و بازشماری آرای تعدادی از حوزه‌های انتخابی، نتایج اولیه کامل را با ذکر تعداد کرسی‌های هر یک از ائتلاف‌ها اعلام کرده است.

کمیسیون انتخابات عراق شنبه‌شب پس از پایان شمارش صندوق‌های باقیمانده و بازشماری آرای برخی از مراکز انتخابی، نتایج اولیه را به صورت کامل اعلام کرده، اما تغییری در اصل نتایجی که چند روز پیش اعلام شده بود، ایجاد نشده است.

طبق نتایج اولیه کامل انتخابات عراق، ائتلاف صدر به ریاست سید مقتدی صدر با بدست آوردن 73 کرسی پارلمان، از سایر رقبای خود پیش افتاد.

از طرفی، ائتلاف الصدر اگرچه با این نتیجه بیشترین کرسی را در مقایسه با سایر رقبای خود به دست آورده است، اما برای تشکیل فراکسیون بزرگتر پارلمانی باید بتواند با دیگر گروه‌های پارلمانی ائتلاف تشکیل دهد، از همین روی ناظران می‌گویند که مقتدی صدر از شانس زیادی برای تشکیل فراکسیون بزرگتر برخوردار نیست.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها