رویترز: نفتکش ایرانی بندری در ونزوئلا را ترک می‌کند

رویترز: نفتکش ایرانی بندری در ونزوئلا را ترک می‌کند
يکشنبه 25 مهر 1400 - 07:44

به نوشته رویترز، یک نفتکش ایرانی با ۲ میلیون بشکه نفت خام، از بندری در ونزوئلا خارج می‌شود.

العالم - ایران

به گزارش شبکه خبری العالم؛ خبرگزاری رویترز مدعی شد مدارک و شواهدی را دریافت کرده است که نشان می‌دهد یک ابرنفت‌کش با پرچم ایران با محموله دو میلیون بشکه نفت خام سنگین دریافتی از شرکت دولتی «پترولئوس دی ونزوئلا» در آستانه ترک یک بندر ونزوئلا قرار دارد.

این محموله دو میلیون بشکه‌ای بخشی از توافق بین «پترولئوس دی ونزوئلا»و شرکت ملی نفت ایران است که براساس آن ایران در ازای ارسال فرآورده‌های نفتی، از ونزوئلا نفت خام دریافت می‌کند.

ونزوئلا به دلیل کمبود مواد و تجهیزات لازم در پالایشگاه‌های خود با بحران کاهش تولید فرآورده‌های سبک نفتی مواجه است و مبادله با ایران در همین راستا انجام می‌شود.

متولیان وب‌سایت تانکر ترکرز نیز گفته اند بارگیری ابر تانکر «دینو ۱» متعلق به شرکت ملی نفت‌ ایران در بندر خوزه در ونزوئلا عصر جمعه به اتمام رسیده است.

ابر تانکر «دینو ۱» در ماه سپتامبر در حالی با محموله دو میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه میعانات گازی به ونزوئلا رسید که ردیاب‌های خود را خاموش کرده بود.

وزارت خزانه داری آمریکا ماه گذشته مدعی شده بود این قرارداد نفتی دوجانبه می‌تواند نقض تحریم‌های نفتی آمریکا علیه هر دو کشور محسوب شود.

پربیننده ترین خبرها