کرونا | پایان طولانی‌ترین قرنطینه جهان در ملبورن

کرونا | پایان طولانی‌ترین قرنطینه جهان در ملبورن
يکشنبه 25 مهر 1400 - 09:53

ملبورن استرالیا به زودی به طولانی ترین قرنطینه کرونایی جهان خاتمه می‌دهد.

العالم - جهان

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، به گفته مقامات استرالیایی، ملبورن که بیش از هر شهر دیگری در جهان در شرایط قرنطینه مرتبط با کرونا به سر برده است، این هفته به قرنطینه خود پایان می‌دهد.

تا روز جمعه که بخشی از محدودیت‌های کرونایی در ملبورن برچیده می‌شود، این شهر ۵ میلیونی ۶ دوره قرنطینه را برابر با ۲۶۲ روز (حدود ۹ ماه) پشت سر خواهد گذاشت. این محدودیت‌ها از ماه مارس ۲۰۲۰ در ملبورن اعمال شد. ملبورن از این حیث در جهان رکورددار است. پیش‌تر این رکورد با ۲۳۴ روز قرنطینه در اختیار شهر بوئنوس آیرس آرژانتین بود.

گرچه موارد ابتلا به کووید-۱۹ در ایالت ویکتوریا که ملبورن مرکز آن است همچنان افزایش می‌یابد، این هفته نرخ واکسیناسیون کامل ساکنان ایالت به ۷۰ درصد می‌رسد. همین امر زمینه‌ساز کاهش محدودیت‌های کرونایی در ملبورن است.

البته با بازگشایی رستوران‌ها و برخی از کسب و کارها، قرار است آنها با ظرفیتی محدود به ارائه خدمات بپردازند. بازگشایی گسترده‌تر سایر کسب و کارها از جمله فروشگاه‌های بزرگ به واکسیناسیون کامل ۸۰ درصد از ساکنان ایالت ویکتوریا موکول شده است؛ رخدادی که دست‌کم حدود ۲۰ روز دیگر زمان خواهد برد.

روز یکشنبه مقامات ایالت ویکتوریا از ابتلای هزار و ۸۳۸ نفر به کووید-۱۹ و مرگ ۷ نفر بر اثر آن خبر دادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها