مبارز سوری که توسط رژیم صهیونیستی ترور شد، کیست؟ + عکس

مبارز سوری که توسط رژیم صهیونیستی ترور شد، کیست؟ + عکس
يکشنبه 25 مهر 1400 - 12:53

مدحت الصالح، مدیر دفتر امور جولان در دولت سوریه در مسیر بازگشت به خانه در منطقه عین التینه به ضرب گلوله عوامل رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

العالم - سوریه

گزارش ها حاکی از آن است که این شهید از اهالی روستای مجدل شمس در جولان بود که در سال 1983 به هنگام عبور از خط تماس بین دو نیمه جولان، توسط رژیم صهیونیستی دستگیر و اندکی بعد آزاد شد.

رژیم صهیونیستی وی را پس از آزادی، به جرم وابستگی به مقاومت، دوباره در سال 1985 دستگیر کرد. وی در آن سال 17 ساله بود. دادگاه رژیم او را با چند اتهام واهی به 12 سال زندان محکوم کرد.

صالح دوره محکومیت خود را در زندان های الجلمه، عسقلان، نفحه، الرمله، تلمود و شطه سپری کرد و در فوریه 1997 آزاد شد.

وی پس از آزادی به فعالیت های اجتماعی و سیاسی روی آورد و با همکاری چند فعال دیگر، کمیته حمایت از اسرا و زندانیان در جولان را تشکیل داد.

وی در سال 1998 با عبور از خط آتش بس در جولان، عازم دمشق شد و در آنجا با تأسیس کمیته حمایت از اسرا و زندانیان، برای پیشبرد پرونده اسرا تلاش کرد.

صالح در سال 2000 به عنوان نماینده جولان به پارلمان سوریه راه یافت. و همزمان به عنوان مدیر دفتر امور جولان اشغال شده در دولت سوریه منصوب شد و تا زمان شهادت در این سمت باقی ماند.

شهید صالح در سال 2011 نیز نزدیک منطقه مجدل شمس، هدف عملیات تروریستی مأموران رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود.

نظامیان رژیم صهیونیستی چندین بار به وی در خانه اش در عین التینه تیراندازی کردند و همین امر او را بر آن داشت تا مصمم تر از قبل در خاک خود در نزدیک مجدل شمس باقی بماند.

دولت سوریه ضمن تأیید خبر ترور وی، این جنایت صهیونیست ها را به شدت محکوم کرد.

نخست وزیر سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: "تعجبی نیست که رژیم جنایتکار اسرائیل دست به ترور آزادگان و مبارزان سوری و امت عربی بزند. این قبیل جنایت های تروریستی فقط ملت سوریه را بر تصمیم خود برای ادامه مقاومت در برابر اشغالگران تا آزادسازی کامل جولان مصمم تر می کند."

در این بیانیه آمده است: " نخست وزیر شهادت وی را به خانواده این شهید و ملت شوریه تسلیت می گوید".

پربیننده ترین خبرها