اعتصاب غذای اسرای جهاد اسلامی برای چهارمین روز ادامه دارد

اعتصاب غذای اسرای جهاد اسلامی برای چهارمین روز ادامه دارد
يکشنبه 25 مهر 1400 - 12:27

انجمن اسرای فلسطین در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که اسرای جنبش جهاد اسلامی در بند رژیم اسرائیل برای چهارمین روز متوالی در اعتصاب غذا هستند.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر گزارش روسیا الیوم، در بیانیه انجمن اسرای فلسطین آمده که تعداد اسرای اعتصاب کننده غذا به حدود ۲۵۰ نفر رسیده است.

در ادامه بیانیه تأکید شده که زندانیان اعتصاب کننده غذا از اداره زندان‌های اسرائیل می خواهند «شکنجه و آزار واذیت» را که علیه آنها پس از ششم سپتامبر گذشته همزمان با فرار شش زندانی فلسطینی از زندان جبلوع دو برابر شده است، متوقف کند.

کمیته اضطراری عالی برای همه گروه‌های زندان‌های اسرائیل روز سه شنبه از «اقدامات تشدید کننده» علیه اسرا خبر داد و اعلام کرد که با پیوستن تعداد جدیدی از گروه‌های فلسطینی به اعتصاب کنندگان غذا، این اقدامات از سه شنبه آینده آغاز می شود.

از سوی دیگر، حسن عبد ربه مشاور رسانه‌ای هیئت مذکور تصریح کرد که اسرای فلسطینی در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زدند و قرار است طی روزهای آینده شماری بیشتری از اسرا به آن‌ها ملحق شوند.

بنابر این گزارش، شماری از اسرا علاوه بر اعتصاب غذا، از نوشیدن آب نیز امتناع ورزیدند. رژیم صهیونیستی به ویژه پس از فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان جلبوع، مجازات‌های سنگینی را بر اسرا اعمال کرده و دست به اقداماتی سرکوبگرانه علیه آنان زد.

در همین حال، ۷ اسیر فلسطینی نیز همچنان در اعتراض به بازداشت موقت خود در زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده اند.

اسیر «کاید الفسفوس» اهل شهرک دورا در جنوب الخلیل که در اعتراض به بازداشت موقت خود در زندان رژیم صهیونیستی از ۹۴ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده، وضعیت بسیار وخیمی دارد و به لحاظ پزشکی در مرحله خطرناکی قرار گرفته است.

پربیننده ترین خبرها