نیروهای یمنی پس از آزادسازی العبدیه به سوی صرواح پیشروی کردند

نیروهای یمنی پس از آزادسازی العبدیه به سوی صرواح پیشروی کردند
يکشنبه 25 مهر 1400 - 14:13

نیروهای مشترک یمن پس از تسلط بر بخش استراتژیک العبدیه به سوی بخش صرواح در غرب استان مارب به  شمال شرقی یمن پیشروی کردند.

العالم - يمن

درگیری های شدیدی در بخش صرواح غرب استان مارب واقع در شمال شرق یمن پس از تسلط نیروهای مشترک یمنی بر بخش استراتژیک العبدیه در جنوب استان در جریان است.

برخی منابع نظامی اعلام کرد این درگیری های شدید میان نیروهای یمنی و مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی است که در جبهه بخش الکساره متمرکز شده اند.

جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی با چند حمله برای مانع تراشی پیشروی نیروهای یمنی به سوری این بخش ،از مزدوران و گروه القاعده حمایت کردند.

این منابع افزودند تسلط نیروهای یمنی بر العبدیه موجب شد تا تا به آزادسازی مرکز بخش الجوبه از چنگ مزدوران و پیشروی به سوی شهر این نفت خیز و یکی از پایگاههای گروه هادی در شمال کشور نزدیک شوند.

محمد عبدالسلام از مقامات دولت نجات ملی یمن گفت : نیروهای یمنی به یکی دیگر از پایگاههای مزدوران هادی در شهر مارب نزدیک شده اند و واشنگتن برای پیشروی نکردن انان فشار می اورد.

وی درخواست امریکا برای گشودن گذرگاههای امن برای مزدوران را محکوم کرد زیرا ارتباط گسترده ای با عناصر القاعده و داعش دارند که العبدیه مارب اخراج شده اند.

بخش های جنوبی استان مارب از چند هفته پیش شاهد درگیری های خشونت امیزی میان نیروهای یمنی از یک سو و مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی از سوی دیگر دارد و این درگیری ها تلفات مالی و جانی زیادی برجای گذاشت و نیروهای یمنی توانست بر بخش حریب جنوب یمن و بخش بیحان و العین در استان شبوه تسلط یابد.

پربیننده ترین خبرها