پیام حضور گسترده یمنی‌ها در مراسم جشن میلاد نبی اکرم (ص)+ تصاویر

دوشنبه 26 مهر 1400 - 16:53

خبرنگار العالم از حضور گسترده یمنی‌ها در پایتخت و دیگر استان‌ها به منظور شرکت در مراسم جشن میلاد نبی اکرم خبر داد.

العالم- یمن

"علی الذهب" خبرنگار العالم در صنعا افزود: مراسم جشن میلاد پیامبر عظیم‌الشان اسلام امروز در بیش از 20 میدان در مناطق مختلف یمن از جمله در میدان "السبعین" در صنعا برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این مراسم در میدان السبعین در صنعا، در حالی‌که تصاویری از "عبدالملک بدرالدین الحوثی" رهبر جنبش انصارالله و "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب‌الله لبنان را در دست دارند، شعارهای لبیک یا رسول الله سر می‌دهند.

خبرنگار العالم افزود، یمنی‌ها از سال‌ها پیش حضور گسترده‌شان را در چنین رویدادی نشان داده‌اند که حامل پیام‌های زیادی به طرف‌های مختلف است.

خبرنگار العالم گفت، جامعه جهانی با مشاهده این تجمع میلیونی، به اراده یمنی‌ها احترام خواهد گذاشت و این حضور می‌تواند جامعه جهانی را برای متوقف کردن تجاوز و لغو محاصره مجبور سازد.

خبرنگار العالم در استان مأرب نیز از حضور گسترده توده‌های مردمی در مراسم جشن، که در بخش "حریب بیحان" برگزار می‌شود، خبر داد. این بخش اخیرا توسط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آزاد شد.

"عبدالله شریف" افزود، در مراسمی که در استان مأرب برگزار شد شخصیت‌های محلی حضور دارند و مردم از بامداد امروز به سمت محل برگزاری جشن حرکت می‌کنند.

به گفته خبرنگار العالم، این مراسم برای اولین بار در بخش "رحیب بیحان" برگزار می‌شود.

طبق این گزارش، عبدالملک الحوثی از دقایقی پیش سخنرانی خود را در جمع میلیون‌ها نفر از مردم یمن که به مناسبت میلاد رسول اعظم اسلام (ص) در صنعاء جمع شده‌اند، از طریق ویدئو کنفرانس آغاز کرد.

در همین راستا، "حسن الوریث" رئیس مرکز پژوهش‌ها و رسانه‌ها در صنعا اظهار داشت، حضور گسترده یمنی‌ها در مراسم جشن میلاد نبی اکرم نشان داد که ملت یمن به رغم محاصره و تجاوز ظالمانه، از دین، رهبری و اصول‌شان دست برنمی‌دارند.

الوریث در گفت‌وگوی ویژه با تلویزیون العالم گفت: ملت یمن با این حضور میلیونی مقاومت‌شان را علیه ائتلاف متجاوز به رخ کشیده‌اند و جامعه جهانی امروز با تعجب نظاره‌گر ملت یمن است.

الوریث افزود: این حضور گسترده وفاداری ملت یمن به رسول اکرم مورد تاکید قرار می‌دهد و ثابت می‌کند که به رغم محاصره و تجاوز ظالمانه، ملت یمن همچنان به رهبر و آرمان‌ها و اصول دین‌شان پایبند هستند.

این تحلیلگر یمنی یادآور شد، بیانیه‌های نیروهای مسلح یمن درباره پیروزی‌های میدانی در میادین نبرد مقاومت ملت یمن در مقابل محاصره و تجاوز را تقویت می‌کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها