بعد از جواب رد شنیدن از کرملین؛

زلنسکی: مایل به دیدار با پوتین در چارچوب نرماندی هستم

زلنسکی: مایل به دیدار با پوتین در چارچوب نرماندی هستم
سه شنبه 27 مهر 1400 - 11:28

رئیس جمهور اوکراین که پیشنهادش برای دیدار دوجانبه با همتای روس از سوی کرملین رد شده؛ این بار از تمایل برای دیدار با پوتین در چارچوب مذاکرات سران گروه نرماندی سخن می گوید.

العالم - اروپا

به نقل از اسپوتنیک، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین می گوید سران آلمان و فرانسه هم مثل او مایل به برگزاری نشستی در چارچوب گروه «نرماندی» هستند حال آنکه خود او هم خواهان دیدار با «ولادیمیر پوتین» همتای روس است.

زلنسکی در این باره افزود: با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، دیداری ویدئویی داشتیم و بعد از آن، آنها با پوتین گفتگو کردند.

رئیس جمهور اوکراین ادامه داد: کی یف، پاریس و برلین برای برگزاری نشست سران در چارچوب گروه نرماندی اتفاق نظر دارند اما انجام این تصمیم به نظر رئیس جمهور روسیه بستگی دارد.

زلنسکی همچنین گفت که منتظر پاسخ آمریکا برای پیوستن به روند مذاکرات چهار کشور عضو گروه نرماندی است که به دنبال حل مناقشه دونباس در جنوب شرقی اوکراین هستند.

رئیس جمهور اوکراین پیشتر هم بعد از طرح این ادعا که جنگ تمام عیار با روسیه محتمل است؛ خواهان دیدار رو در رو با پوتین شد اما کاخ کرملین می گوید کی یف اقدامی در راستای مشخص شدن محورهای گفتگو میان رؤسای جمهور دو کشور انجام نداده و احتمالاً تدارک برگزاری این دیدار برای سال جاری میلادی امکان پذیر نیست.

رابطه کی یف-مسکو از بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ و تشدید فعالیت های جدایی طلبانه در شرق اوکراین، به شدت پرتنش شده است.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها