کنایه سنگین امارات به دولت مستعفی یمن؛ حیف یک دلار و یک دقیقه

کنایه سنگین امارات به دولت مستعفی یمن؛ حیف یک دلار و یک دقیقه
سه شنبه 27 مهر 1400 - 12:46

مشاور ولی‌عهد ابوظبی در واکنش به ناکارآمدی دولت مستعفی یمن و شکست‌های متعدد آن در جبهه‌های مختلف گفت، اعتماد به دولت هادی از بین رفته و هر دقیقه و هر دلاری که برای دولت مستعفی هزینه می‌شود، ضرر است.

العالم - امارات

ادامه شکست‌های سنگین دولت مستعفی یمن به ریاست «عبد ربه منصور هادی» و حزب متبوع آن «اصلاح» در «مأرب» با واکنش امارات روبه‌رو شد.

بر اساس گزارش «الخبر الیمنی»، «عبدالخالق عبدالله» مشاور ولی‌عهد ابوظبی گفت، اعتماد به دولت مستعفی و ارتش آن به حد صفر رسیده است. آنها شایسته حمایت سخاوتمندانه ائتلاف عربی نیستند. هر دقیقه و هر دلاری که برای دولت مستعفی هزینه می‌شود، ضرر است.

برخی رسانه‌های یمنی، اظهارات وی را اولین واکنش ابوظبی به شکست ائتلاف سعودی در مأرب توصیف کردند.

نبرد آزادسازی استان مهم مأرب در شرق استان صنعاء از سال گذشته میلادی آغاز شده و بیشتر مناطق و شهرهای آن تحت کنترل نیروهای صنعاء درآمده است.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اخیرا از انجام عملیات موفق «ربیع النصر» (بهار پیروزی) در دو استان «مأرب» و «شبوه» و تحقق کلیه اهداف مورد نظر خبر داد.

وی با اشاره به کشته و زخمی و اسیر شدن صدها مزدور ائتلاف سعودی طی این عملیات، افزود: «مساحت کل مناطق آزاد شده طی عملیات ربیع النصر، به ۳۲۰۰ کیلومتر مربع می‌رسد».

فارس

پربیننده ترین خبرها