دریادار سیاری: دفاع مقدس بخشی از هویت ملی است

دریادار سیاری: دفاع مقدس بخشی از هویت ملی است
سه شنبه 27 مهر 1400 - 13:04

معاون هماهنگ کننده ارتش، امنیت و آرامش امروز کشور را مرهون رشادت‌های غیورمردان ایران در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: دفاع مقدس بخشی از هویت ملی است.

العالم - ایران

به گزارش ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری، در آیین تجلیل از فرماندهان پیشکسوت دوران دفاع مقدس ارتش در سالن میثاق ستاد فرماندهی ارتش، با بیان اینکه امنیت و آرامش امروز کشور مرهون رشادت‌های غیورمردان ایران در دوران دفاع مقدس است، گفت: پیشرفت‌های چشمگیر، ارتقای توان دفاعی و رزم و جایگاه والای ارتش قطعا به خاطر ایثارگری و از خودگذشتگی شما فرماندهان عزیز در دوران خدمت و دفاع مقدس است که در عرصه حضور داشتید و بستر پیشرفت را فراهم کردید.

معاون هماهنگ کننده ارتش دفاع مقدس را بخشی از هویت ملی خواند و افزود: این فرماندهان و پیشکسوتان عزیز از ستارگان درخشان آسمان کشور پهناور ایران اسلامی هستند که با عشق به وطن، به ارتش پیوستند و در طول دوران خدمت ارزشمند و دفاع مقدس خاطرات ماندگاری از ایمان، درایت، اخلاص و سلحشوری از خود برجای گذاشتند.

دریادار سیاری، نسل جوان امروز را نسلی متفاوت از نسل دوران دفاع مقدس خواند و ادامه دارد: دستاوردهای دفاع مقدس برای کشور گنجینه و سرمایه‌ای ارزشمند بوده که بهره گرفتن از ظرفیت‌های یادگاران هشت سال جنگ و نیروهای با تجربه می تواند به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان امروز کمک کند.

وی گفت: امروز توان رزمی، دفاعی و بازدارندگی ارتش با وجود کارکنان آموزش دیده و با مهارت و با تجهیزات بومی و به روز شده در سطح بسیار بالایی قرار دارد به گونه ای که ارتش ولایتمدار ایران اسلامی آمادگی دارد در برابر هرگونه تهدید دشمن ایستادگی و مقابله کند.

پیشکسوتان دفاع مقدس آیینه تمام نمای مقاومت و از خودگذشتگی هستند

در ادامه حجت الاسلام احمد دهدار رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش پیشکسوتان را آیینه تمام نمای مقاومت، مردانگی، غیرت و از خودگذشتگی خواند و تصریح کرد: سربلندی و اقتدار امروز کشورمان مدیون رشادت‌های شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است و ما باید قدر و منزلت این ایثارگران را بدانیم و ادامه دهنده راه آنان باشیم.

وی با استناد به آیه ۱۱ سوره مجادله، پیامبر اکرم(ص) را اولین شخصی خواند که از پیشکسوتان تکریم کرده است و افزود: خداوند برای کسانیکه گام در عرصه جهاد نهادند، بهشت‌هایی که در آنها نهرها جاری است و همیشه در آن جا خواهند بود، آماده کرده است. این همان کامیابی بزرگ است.

رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش گفت: همانطور که پیامبر اسلام(ص) برای ما الگو و اسوه اخلاق هستند این آیه شریفه نیز می تواند نصب العینی برای تکریم و تجلیل از پیشکسوتانی باشد که جوانی خود را در جبهه و جنگ سپری کرده اند.

در این آیین، دریادار محمد پورکلهر معاون نیروی انسانی ارتش، سرتیپ دوم محمدرضا فولادی رییس سازمان حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش و سرتیپ دوم علی محبی راد رییس کانون بازنشستگان آجا نیز حضور داشتند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها