اختصاصی العالم| آخرین جزئیات انفجار تروریستی در دمشق

چهارشنبه 28 مهر 1400 - 12:33

خبرنگار شبکه العالم از افزایش شمار قربانیان انفجار تروریستیِ صبح امروز در مرکز دمشق به 14 شهید خبر داد و گفت که حال برخی از مجروحان حادثه بسیار وخیم اعلام شده است.

العالم- سوریه

"حسام زیدان" خبرنگار العالم تصریح کرد، انفجار دو بمب که در داخل اتوبوس ارتش سوریه در منطقه "پل الرئیس" در دمشق کار گذاشته شده بود، تعدادی شهید و زخمی بر جای گذاشت.

خبرنگار العالم افزود، سومین بمب به دلیل پرتاب شدن از اتوبوس منفجر نشد و بلافاصله توسط یگان مهندسی خنثی شد.

خبرنگار العالم اضافه کرد، منطقه هدفِ انفجار مرکز مهم حمل و نقل در قلب پایتخت محسوب می‌شود که برخی از خیابان‌های اصلی را به مناطق مهمی مانند ادارات دولتی، دانشگاه‌ها و مدارس متصل می‌کند. این امر نشان می‌دهد که گروه‌های مسلح تلاش می‌کنند با انجام عملیات تروریستی در این منطقه پرازدحام، شمار قربانیان را افزایش دهند.

خبرنگار العالم یادآور شد، استفاده از بمب‌های چسبنده در این عملیات تروریستی نشان می‌دهد که نیرویی مجرب و آموزش‌دیده‌ای که مجهز به دستگاه‌های مدرن و برخوردار از حمایت سازمان‌های اطلاعاتی طرف‌های خارجی است مسئول این جنایت است.

کارشناسان نیز معتقدند که این حادثه تروریستی با رویدادهای کلی در سوریه، به‌ویژه نشست‌های کمیته قانون اساسی در ژنو مرتبط هستند؛ زیرا گروه‌های تروریستی تلاش می‌کنند از طریق این انفجارها، پایتخت در آشفتگی و ناامنی فرو برند و از این طریق، اهرم فشاری به کمیته قانون اساسی ایجاد شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها