حمله موشکی به پایگاه نظامی منطقه سوم دولت مستعفی در مأرب

حمله موشکی به پایگاه نظامی منطقه سوم دولت مستعفی در مأرب
چهارشنبه 28 مهر 1400 - 15:13

همزمان با گزارش رسانه‌ها درباره حمله موشکی نیروهای صنعاء به شمال شرق استان مأرب، منابع محلی از وقوع انفجاری شدید در پایگاه نظامی منطقه سوم نیروهای دولت مستعفی در این استان خبر دادند.

العالم _ یمن

منابع یمنی، ظهر امروز (چهارشنبه)، گزارش دادند که پایگاه منطقه سوم نیروهای دولت مستعفی یمن در استان مأرب شاهد انفجار شدیدی بوده است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیه»، همزمان با انتشار گزارش‌هایی درباره حمله موشکی به فرماندهان نیروهای دولت مستعفی یمن در پایگاه منطقه سوم نظامی مأرب، صدای انفجار شدیدی این شهر را به لرزه درآورده است.

البوابه الاخباریه الیمنیه به نقل از منابع محلی نوشت که یک موشک بالستیک منطقه نظامی سوم را حین حضور چند فرمانده نظامی دولت مستعفی هدف قرار داده است.

شبکه «الجزیره» به نقل از منابع محلی یمن گزارش داد که ارتش و کمیته‌های مردمی صنعاء یک موشک بالستیک به سمت مأرب شلیک کرده‌اند.

با این حال، سخنگوی نیروهای مسلح یمن هنوز به این اخبار واکنش نشان نداده و آن‌ها را رد یا تأیید نکرده است.

طبق گزارش منابع خبری، هنوز جزئیات دقیقی درباره تلفات و خسارت‌های احتمالی ناشی از این حمله منتشر نشده است.

منابع یمنی در تاریخ دوم ماه جاری نیز گزارش داده بودند که در پی حمله موشکی نیروهای صنعاء به یکی از پایگاه‌های راهبردی نیروهای دولت مستعفی در شهرستان «الجوبه» (جنوب استان مأرب)، خسارت سنگینی به این نیروها وارد شده است.

طی ماه‌های اخیر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دور جدیدی از عملیات آزادسازی استان و شهر مأرب را به عنوان قلب دولت مستعفی آغاز کرده ‌اند.

استان مأرب به علت دارا بودن منابع غنی نفت و گاز، از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و به گفته کارشناسان در صورت آزادسازی کامل این استان، باید پایان کار دولت مستعفی منصور هادی و ائتلاف سعودی در یمن را اعلام کرد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اخیرا از آزادسازی ۶۰۰ کیلومتر مربع دیگر در حومه شهر مأرب در قالب عملیات «فجر الانتصار» خبر داد.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها