حمله جنگنده‌های سعودی به انبار دارو در صنعاء

حمله جنگنده‌های سعودی به انبار دارو در صنعاء
پنج‌شنبه 29 مهر 1400 - 14:45

جنگنده‌های ائتلاف سعودی در جدیدترین جنایت خود یک انبار دارو در منطقه «سعوان» در شمال صنعاء را هدف گرفتند.

العالم - عربستان سعودی

جنگنده‌های ائتلاف سعودی-آمریکایی امروز (پنجشنبه) حملاتی علیه مناطق مختلف یمن انجام دادند.

جنگنده‌های مذکور در شش حمله، انبار دارو در منطقه «سعوان» در پایتخت صنعاء را هدف گرفتند.

شبکه «المسیره» هم اعلام کرد، جنگنده‌های ائتلاف سعودی سه حمله به منطقه «قحزه» در صعده و حمله‌ای نیز به منطقه «آل عمار» در «الصفراء» داشته‌اند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

در همین ارتباط، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که از زمان مداخله ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان سعودی در این کشور، ده هزار کودک یمنی کشته یا مجروح شده‌اند.

روزنامه انگلیسی «گاردین»، دیروز (چهارشنبه)، خبر داد که گروهی از وکلای حقوق بشری در انگلیس پرونده‌ای در ارتباط با ارتکاب جنایات جنگی در یمن به پلیس این کشور ارائه خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، این وکلا شکایتی حقوقی به یکی از دادگاه‌های انگلیس ارائه کرده‌اند که در آن، سران عربستان سعودی و امارات را به دست داشتن در ارتکاب جنایات جنگی در یمن متهم کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها