انتقام جدی از اسرائیل و آمریکا در التنف

انتقام جدی از اسرائیل و آمریکا در التنف
پنج‌شنبه 29 مهر 1400 - 14:53

خبر: در پی حمله هوایی به تدمر سوریه در چهارشنبه شب گذشته، دیشب (چهارشنبه شب) پایگاه آمریکایی التنف در مثلث سوریه، عراق و اردن هدف حملات هوایی پهبادی قرارگرفت.

تحلیل:

- اتاق عملیات مشترک نیروهای مقاومت هفته گذشته و در واکنش به حمله هوایی به تدمر طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد انتقام تلخ و سختی از این جنایت خواهد گرفت. تکرار عملیاتی مشابه با آنچه در تدمر سوریه رخ داد در زمانی مشابه زمان وقوع حادثه و با اختلافی یک هفته‌ای نشانه هایی هستند که نشان می‌دهد حمله هوایی به التنف می‌تواند گونه‌ای انتقام از بانیان و عاملان حمله به تدمر باشد هر چند نه آن عملیات را اسرائیل و آمریکا عهده‌دار شدند و نه در این عملیات تاییدی در عهده داری مساله رسانه ای شده است.
-حمله به التنف در یک نگاه تحلیلی در واقع حمله به منافع هر دو متجاوز یعنی اسرائیل و آمریکا محسوب می‌شود. التنف پایگاه آمریکاییان در مثلث مرزی اردن، عراق و سوریه است که عمده ماجراجویی‌های تجاوزکارانه در آن برنامه ریزی و اجرا می‌شود.
- سنتکام در واکنش به حمله دیشب به التنف از تعداد کشته شده‌ها و مجروحین اعلام بی‌اطلاعی کرده است! اما اعلام داشته است حق مقابله به مثل را برای خود محفوظ میدارد، اینکه سنتکام اینگونه نسبت به ماجرا دست به عصا حرکت می‌کند یعنی آنکه اولاً حجم خسارات جانی و مالی به آمریکا در این ماجرا قابل توجه و جدی است و هم آنکه آمریکا و اسرائیل پیام حمله به التنف را به خوبی دریافت داشته‌اند.
- پیش از این و در آخرین ماجرای موسوم به "جنگ کشتی‌ها" محور مقاومت حمله به یک کشتی اسرائیلی را رسماً عهده‍‌‌دار شد. نکته جالب توجه در آن ماجرا اینکه پس از آن دیگر هیچ اقدام و تجاوز دریایی از ناحیه اسرائیل صورت نپذیرفت. بر این اساس می‌توان امیدوار بود از این پس و در سایه تهدیدات اتاق مشترک عملیات مقاومت در منطقه و پس از حادثه تدمر از یکسو و عملیات التنف دیشب از دیگر سو فتیله تجاوزات آمریکایی و اسرائیلی تا حد زیادی به ویژه در سوریه و عراق پایین کشیده شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها