آمریکا پس از تحریم‌های فلج‌کننده علیه بیروت: مردم لبنان را تنها نمی‌گذاریم !

آمریکا پس از تحریم‌های فلج‌کننده علیه بیروت: مردم لبنان را تنها نمی‌گذاریم !
شنبه 1 آبان 1400 - 13:17

در حالی که تحریم‌های سخت آمریکا علیه لبنان فشار زیادی به این کشور وارد کرده، سفیر آمریکا در بیروت مدعی شد، واشنگتن مردم لبنان را تنها نخواهد گذاشت.

العالم - امریکا - لبنان

«دوروتی شیا» سفیر آمریکا در بیروت طی مراسم فعال کردن برنامه « Pop-Up Spaces» (برنامه‌ای در راستای بهبود کسب و کار) در صیدا از تنها نگذاشتن مردم لبنان گفت.

بر اساس گزارش روزنامه لبنانی «الجمهوریه»، شیا مدعی شد، ارائه این برنامه آمریکایی بهترین گواه بر آن است که «ما ملت لبنان را بویژه در این شرایط اقتصادی سخت تنها نمی‌گذاریم ».

انفجار مهیب بندر بیروت در آگوست ۲۰۲۰، استعفای دولت حسان دیاب و خلأ سیاسی، تحریم‌های آمریکا علیه بیروت و بحران اقتصادی و غیره، همه و همه دست به دست هم داد تا لبنان امروز با کلافی در هم پیچیده روبه‌رو شود که حل آن آسان نیست.

دولت آمریکا مدتی است از ترس افزایش قدرت حزب‌الله و متحدان آن، دست به اقداماتی از جمله تروریست خواندن حزب‌الله و تحریم‌های مالی و اقتصادی آن زده است تا با اعمال فشار به دولت لبنان، آن هم در سایه تداوم تظاهرات چند ماهه و پس از آن شیوع کرونا، همه مشکلات را به حزب‌الله گره زده و این جنبش را مسبب مشکلات لبنان معرفی کند.

در حالی که آمریکا تا کنون برخی نهادهای لبنانی از جمله بانک‌ها و نیز شخصیت‌های این کشور را به بهانه ارتباط با حزب‌الله تحریم کرده است، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که چندی پیش به لبنان سفر کرده، با تأکید بر اینکه این کشور در لبه پرتگاه بحران مالی است، گفت که اتحادیه اروپا ممکن است تحریم‌هایی علیه لبنان اعمال کند.

از سوی دیگر سفارت آمریکا در بیروت به بهانه انفجار مقر تفنگداران آمریکا در بیروت در ۲۳ اکتبر سال ۱۹۸۳، در توییتی بار دیگر حزب‌الله را تروریستی خواند و هشتگ «TheyCameInPeace» به راه انداخت.

پربیننده ترین خبرها