خون 70 هزار آمریکایی از ملت یمن رنگین‌تر است؟!

خون 70 هزار آمریکایی از ملت یمن رنگین‌تر است؟!
شنبه 1 آبان 1400 - 15:01

"دولت آمریکا به امنیت عربستان سعودی کاملا متعهد است.. شاید تشدید حملات حوثی‌ها علیه پادشاهی عربستان هستیم.. 70 هزار آمریکایی در عربستان زندگی می‌کنند و جان‌شان به دلیل موشک‌های حوثی‌ها در خطر است.. حمایت تهران از حوثی‌ها و تجهیزشان به سلاح منبع نگرانی بزرگ ایالات متحده است"؛ این بخشی از اظهارات "تیموتی لیندرکینگ" فرستاده آمریکایی در گفت‌وگو با تلویزیون "العربیه" در روز پنجشنبه است.

العالم- کشکول

بدیهی است که "تیموتی لیندرکینگ" عقیده دارد که خون آمریکایی‌ها رنگین‌تر است و مانند خون یمنی‌ها که افزون بر 7 سال توسط "محمد بن‌سلمان" ولیعهد سعودی قربانی می‌شوند، سرخ نیست. لیندرکینگ صحنه‌های قتل وحشیانه‌ای که ائتلاف متجاوز سعودی، اماراتی و صهیونیستی علیه کودکان و زنان و سالمندان یمنی مرتکب می‌شوند را نمی‌بیند و حتی سازمان ملل نیز که تحت سلطه آمریکا قرار گرفته، صبرش از این جنایات لبریز شده و در حال انتشار گزارش‌هایی درباره مرگ کودکان یمنی و گرسنگی و قحطی بی‌سابقه در یمن در نتیجه جنگ ائتلاف متجاوز سعودی است که جان 20 میلیون انسان را تهدید می‌کند. این مرد این همه جنایت و بحران انسانی در یمن را نادیده می‌گیرد ولی تمرکزش روی 70 هزار آمریکایی در عربستان است.

این دیپلمات آمریکایی از "حمایت تهران از انصارالله و کمک تسلیحاتی‌اش به آن" بسیار نگران است. در حالی‌که یمن طی 9 سال اخیر تحت محاصره هوایی، دریایی و زمینی از سوی آمریکا، انگلیس، غرب، اسرائیل، سعودی، امارات است، چگونه ایران می‌تواند از انصارالله حمایت تسلیحاتی کند؟! با این حال، لیندرکینگ از حمایت آمریکا و اسرائیل از رژیم سعودی و فروش تسلیحاتِ حتی ممنوعه به آن هیچ‌گونه ابراز نگرانی نمی‌کند. زیرا آل‌سعود برای آنها تخم طلا می‌گذارد و حریم عربستان را بر روی نیروهای آمریکایی و بیگانه باز گذاشته و تمام امکانات خود را در خدمت توطئه‌های آمریکا و اسرائیل قرار داده است. این آمریکاییِ دیوانه ادعای "حمایت تسلیحاتی ایران از ملت یمن" را مطرح می‌کند تا بر ننگ و ذلتی که ملت بی‌دفاع یمن بر شیطان اکبر، یعنی آمریکا و همپیمانانش تحمیل کرده‌اند، سرپوش بگذارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها