هفته وحدت و روز قدس، نتیجه دوراندیشی امام خمینی (ره) است

هفته وحدت و روز قدس، نتیجه دوراندیشی امام خمینی (ره) است
شنبه 1 آبان 1400 - 16:16

میهمانان سی و پنجمین کنفرانس وحدت فردا در سالروز میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد.

العالم – تحلیل روز

هفته وحدت توسط امام خمینی (ره) به خاطر اختلاف در تاریخ میلاد پیامبر اسلام که در روایات اهل سنت 12 ربیع الاول و در روایات شیعه 17 ربیع الاول است، اعلام شد و هر سال نیز در این هفته کنفرانس وحدت در تهران با حضور مذاهب مختلف اسلامی برگزار می شود.

امسال در کنفرانس مسائل مهمی مانند جنگ و صلح عادلانه، برادری اسلامی، مبارزه با تروریسم، آزادی اندیشه، احترام متقابل میان مذاهب اسلامی، فلسطین و مقاومت اسلامی بررسی شد.

شرکت کنندگان در کنفرانس خواستار پیوستن امت اسلامی به محور مقاومت در برابر صهیونیسم، حمایت از قدس به عنوان مساله اول جهان اسلام و مقابله با توطئه های صهیونیستی آمریکایی برای ایجاد فتنه در منطقه شدند.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در این مراسم گفت که رژیم صهیونیستی با همکاری آمریکا برای ایجاد فتنه در کشورهای اسلامی عربی توطئه می کند تا مسلمانان با یکدیگر درگیر شوند و منابع وقدرتشان از بین برود.

این سخن رئیسی همسو با فرموده مقام معظم رهبری است که گفتند داعش ساخته و پرداخته صهیونیسم بوده و ریشه آن آمریکایی صهیونیستی است.

هر روز که می گذرد تحولات در منطقه ما ثابت می کند که چقدر امام خمینی (ره) دوراندیش بودند و تاثیر پیامبر گرامی اسلام و قدس بر وحدت مسلمانان را درک کرده بودند و به همین دلیل آخرین جمعه از ماه رمضان را روز قدس و میلاد پیامبر (ص) را هفته وحدت میان مسلمانان قرار دادند تا دنیا بداند هر چه مسلمانان از این دو سمبل دور شوند، ضعیف می شوند و هر چه به این دو نزدیک شوند، قدرتمند می شوند.

پربیننده ترین خبرها