آتش‌سوزی در یک کشتی باری در سواحل کانادا

يکشنبه 2 آبان 1400 - 12:57

کانتینرهای یک کشتی باری حامل مواد شیمیایی در سواحل استان «بریتیش کلمبیا» کانادا دچار حریق شد و در پی این حادثه، گارد ساحلی این کشور از احتمال خطرات زیست محیطی خبر داد.

العالم - امریکا

روز شنبه کانتینرهای یک کشتی باری حامل مواد شیمیایی معدنی در سواحل استان «بریتیش کلمبیا» کانادا دچار حریق شد و گارد ساحلی این کشور اعلام کرد که با گارد ساحلی ایالات متحده در حال ارزیابی وضعیت از جمله خطرات زیست محیطی است.

این کشتی به طول ۲۶۰ متر از بندر بوسان کره جنوبی به سمت ونکوور کانادا حرکت می‌کرد، اما با دریای مواج روبرو شد.

به گزارش رویترز، گارد ساحلی کانادا دیروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۶ خدمه این کشتی با نام «ام‌وی زیم کینگستون» خارج شده‌اند، در حالی که ۵ نفر همچنان برای مقابله با آتش سوار بر کشتی هستند.

در این بیانیه گفته شد، در حال حاضر ۱۰ کانتینر در حال سوختن است و آتش همچنان در حال گسترش است اما خود کشتی آتش نگرفته است.

گارد ساحلی کانادا افزود در حال همکاری با همتای آمریکایی خود برای ردیابی ۴۰ کانتینری است که در دریا سقوط کرده و آن‌ها خطرات قابل توجهی برای دریانوردان ایجاد می‌کنند. گارد ساحلی یک منطقه اضطراری یک مایلی در اطراف این کشتی ایجاد کرده و گفته که گازهای سمی از آن متصاعد می‌شود.

این کشتی باری روز جمعه گزارش داد که در غرب تنگه «خوان دو فوکا» در کانادا با آب و هوای نامساعد روبرو شده است.

«دیوید بودینوت» رئیس یک سازمان محیط زیستی کانادایی گفت: این بسیار نگران‌کننده است. کشتی و کانتینرهای آن بسیار نزدیک به ویکتوریا (مرکز استان بریتیش کلمبیا) هستند و پیش‌بینی می‌شود که توفان بزرگی امشب رخ دهد. ما نگران هستیم که این ممکن است یک فاجعه زیست محیطی دیگر باشد.

طبق این گزارش، داده‌های «ایکون ریفینیتیو» نشان داده این کشتی با پرچم مالت توسط یک شرکت مستقر در قبرس اداره می‌شود.



فارس /

پربیننده ترین خبرها