ادامه اعتراضات در سودان

ادامه اعتراضات در سودان
يکشنبه 2 آبان 1400 - 13:09

تظاهرکنندگان وابسته به جناح «الميثاق الوطنی» تعدادی از جاده های اصلی خارطوم پایتخت سودان را مسدود کردند، پلیس سودان برای متفرق کردن معترضان و تحصن‌کنندگان از گاز اشک آور استفاده کرد.

العالم - سودان

گروهی از تظاهرکنندگان با تحصن مقابل کاخ ریاست جمهوری سودان پل «المک نمر» را که خارطوم پایتخت، و خارطوم شمالی را به یکدیگر متصل می کند، بستند.

تظاهرکنندگان شرکت کننده در این تحصن دیروز با هدف جلوگیری از برگزاری کنفرانس مطبوعاتی «نیروهای آزادی و تغییر» (متشکل از نیروهای غیرنظامی) به مقر خبرگزاری رسمی سودان «سونا» حمله کردند.

این تحولات به دنبال بحران سیاسی جاری در سودان و سازماندهی تظاهرات توسط حامیان و مخالفان دولت در خارطوم صورت می گیرد.

عمر البشیر از سال ۱۹۸۹ (۱۳۷۸) بر سودان حاکمیت داشت که پس از برپایی تظاهرات در خارطوم و تعدادی از ایالت‌های این کشور در اعتراض به گرانی و اوضاع بد معیشتی این کشور در ۱۱ آوریل ۲۰۱۹ از قدرت برکنار شد و یک دولت انتقالی مورد حمایت عربستان سعودی و امارات متحده عربی قدرت را در این کشور در دست گرفت که ریاست دولت موقت آن بر عهده «عبدالله حمدوک» است.

دولت انتقالی سودان آگوست ۲۰۱۹ میلادی آغاز به کار کرد و قرار بود مدت زمان انتقال قدرت از نظامیان به غیرنظامیان ۳۹ ماهه باشد و در این مدت نیز قدرت میان ارتش و ائتلاف «الحریه و التغییر» تقسیم شود.

در دومین سالگرد آغاز انقلاب سودان در ۱۹ دسامبر نیز تظاهراتی در مخالفت و برکناری دولت انتقالی این کشور برگزار شد که در آن زمان گفته شده بود که تظاهرات معترضان تا مساعد شدن اوضاع سودان ادامه خواهد یافت تظاهراتی که سرانجام منجر به تصمیم حمدوک در انحلال دولت انتقالی و تشکیل دولت جدید شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها