اولین سفر نخست‌وزیر جدید تونس به عربستان

اولین سفر نخست‌وزیر جدید تونس به عربستان
دوشنبه 3 آبان 1400 - 11:30

نخست‌وزیر جدید تونس و هیأت همراه او در نخستین سفر خارجی پس از تشکیل دولت، به ریاض پایتخت عربستان سعودی سفر کردند.

العالم _ عربستان سعودی

«نجلاء بودن» نخست‌وزیر جدید تونس و هیأت همراه او برای مشارکت در اجلاس ابتکار خاورمیانه سبز ، روز یکشنبه (دیروز) وارد ریاض شدند.

خبرگزاری عربستان (واس) گزارش داد که نخست‌وزیر تونس و هیأت همراه او در ریاض مورد استقبال شماری از مسئولان عربستان سعودی از جمله «محمد بن عبدالرحمن بن عبدالعزیز» امیر منطقه ریاض و سرتیپ «فهد بن زید المطیری» رئیس پلیس منطقه ریاض و «هشام الفوراتی» سفیر تونس قرار گرفتند.


خبرگزاری تونس نیز گزارش کرد که «عثمان الجرندی» وزیر خارجه و «لیلی الشیخاوی» وزیر محیط زیست، نخست‌وزیر را در این سفر همراهی می‌کنند و قرار است هیأت تونسی طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در همایش ابتکار خاورمیانه سبز شرکت کند.

هدف از برگزاری این همایش، ایجاد یکپارچگی، وحدت و تقویت همکاری بین عربستان و کشورهای همسایه برای مقابله با چالش‌ تغییرات آب و هوایی و تشمیل نخستین ائتلاف برای مبارزه با این پدیده در خاورمیانه است.

«نجلاء بودن» نخست‌وزیر دولت جدید تونس و اعضای کابینه او اخیرا در برابر «قیس سعیّد» رئیس جمهور این کشور در کاخ قرطاج سوگند یاد کردند.

خانم بودن تأکید کرد که اولویت کابینه او بازگرداندن اعتماد شهروندان به دولت و احیای امید شهروندان به آینده و زندگی بهتر است.

اعضای کابینه جدید تونس ۲۵ نفر است که نُه نفر آن‌ها زن هستند که از جمله آن‌ها «لیلی جفال» وزیر دادگستری، «سارة زعفرانی» وزیر مسکن و «لیل الشیخاوی» وزیر محیط زیست هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها