سازمان ملل: مواجهه بیش از نیمی از افغان‌ها با بحران شدید غذایی

سازمان ملل: مواجهه بیش از نیمی از افغان‌ها با بحران شدید غذایی
دوشنبه 3 آبان 1400 - 12:39

چندین آژانس سازمان ملل درباره گسترش بحران غذایی شدید در افغانستان هشدار دادند.

العالم - آمریکا

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، چندین آژانس سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کردند بیش از 22 میلیون افغان زمستان امسال با بحران غذایی شدیدی دست به گریبان خواهند بود. آنها همچنین افزودند این کشور با یکی از شدیدترین بحران‌های انسانی مواجه است.

دیوید بیزلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا در این خصوص گفت: «در زمستان پیش رو میلیون‌ها افغان مجبور خواهند شد از بین مهاجرت و مرگ بر اثر گرسنگی یکی را انتخاب کنند مگر اینکه بتوانیم کمک‌های نجات‌بخشمان را افزایش دهیم.»

مقامات به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند این بحران همین حالا نیز در قیاس با بحران‌هایی که یمن و سوریه با آن مواجه هستند بزرگتر و شدیدتر است و تنها جمهوری دموکراتیک کنگو با بحرانی شدیدتر از آن دست به گریبان است.

در بیانیه بیزلی آمده است: «افغانستان حالا در میان شدیدترین بحران‌های انسانی جهان جای دارد -- اگر نگوییم بدترین است -- و امنیت غذایی آن به کلی نابود شده است.»

بنا بر بیانیه برنامه جهانی غذا و سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، از هر دو افغان یک نفر با بحران سطح 3 و یا سطح 4 غذایی مواجه است. سطح 4، یک درجه پایینتر از قحطی است و گفته می‌شود افغانستان شدیدترین زمستان یک دهه اخیر خود را پیش رو دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها