وزیر دفاع یمن: ائتلاف سعودی راهی جز اذعان به شکست ندارد

وزیر دفاع یمن: ائتلاف سعودی راهی جز اذعان به شکست ندارد
چهارشنبه 5 آبان 1400 - 10:47

وزیر دفاع دولت نجات ملی و فرمانده سابق یگان موشکی یمن تاکید کرد بر اساس مفهوم نظامی و استراتژیک، به جهانیان اعلام می‌کنیم تجاوز جهانی علیه یمن شکست خورده و ائتلاف متجاوز گزینه‌ای ندارد جز اینکه با شجاعت به این شکست اعتراف کند.

العالم - یمن

سرتیپ «محمد ناصر العاطفی» با بیان اینکه تجاوز به یمن عملا شکست خورده و عاملان آن بایستی شجاعت اذعان به شکست را داشته باشند گفت : بازپس‌گیری شهر مأرب نزدیک است ، حضور انگلیس در «المهره» اشغالگری و استعمار است ، ما با همه متجاوزان به جزایر یمنی برخورد خواهیم کرد و تا بازپس‌گیری مناطق اشغالی یمن هرگز آرام نخواهیم گرفت.

وزیر دفاع دولت نجات ملی و فرمانده سابق یگان موشکی یمن گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی و همه آزادگان در سراسر یمن طی هفت سال جنگ موفق شدند پیروزهای بزرگی را علیه ائتلاف سعودی و مزدوران آن رقم بزنند.

وی در مصاحبه با روزنامه لبنانی «الأخبار» افزود که بر اساس مفهوم نظامی و استراتژیک ما امروز به جهانیان اعلام می‌کنیم که تجاوز جهانی علیه یمن شکست خورده است و ائتلاف متجاوز گزینه‌ای ندارد جز اینکه با شجاعت به این شکست اعتراف کند.

العاطفی تصریح کرد که بازپس‌گیری شهر مأرب نیز نزدیک است و بزودی به اذن خداوند متعال ملت یمن و همه آزادگان امت اخبار خوشی را خواهند شنید و مأرب به آغوش وطن بازخواهد گشت.

وی گفت: مأرب سرزمین یمنی است و همه مناطق یمن بزودی به حاکمیت این کشور بازمی‌گردد و این مسئله‌ای غیرقابل مناقشه است.

به گفته العاطفی امنیت بیشتر مناطق استان مأرب توسط نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تأمین می‌شود و این نیروها به محیط اطراف شهر مأرب رسیده و این شهر را محاصره کرده‌اند.

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن همچنین گفت که نفت یمن یک ثروت حاکمیتی و متعلق به ملت آن است و ما سلاح راهبردی برای مقابله با هر گونه تجاوز مستقیم یا غیرمستقیم علیه تأسیسات نفتی را داریم.

وی با اشاره به ضرورت حفظ جان آوارگان یمنی گفت که ائتلاف متجاوز و عوامل آن از آوارگان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

العاطفی درباره حضور نظامی انگلیس در المهره نیز گفت که حضور انگلیس در المهره اشغالگری و استعمار است و ما با همه متجاوزان به جزایر یمنی برخورده خواهیم کرد و تا بازپس‌گیری وجب به وجب مناطق اشغالی یمن هرگز آرام نخواهیم گرفت.

وی با اشاره به اینکه حمایت از دریانوردی جزء مسئولیت ماست، گفت که ریاض و ابوظبی از جامعه جهانی باج‌خواهی کرده و برای بین‌المللی کردن دریای سرخ و باب‌المندب تلاش می‌کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها