مداخله زودهنگام عربستان در انتخابات لبنان/ حمایت از «سمیر جعجع»

مداخله زودهنگام عربستان در انتخابات لبنان/ حمایت از «سمیر جعجع»
پنج‌شنبه 6 آبان 1400 - 10:29

یک روزنامه عرب زبان اعلام کرد که عربستان سعودی در مداخله ای زودهنگام در انتخابات پارلمانی لبنان رسما از نامزدهای وابسته به حزب «القوات اللبنانیه» به ریاست «سمیر جعجع» حمایت کرده است.

العالم - لبنان

به گزارش روزنامه لبنانی «الأخبار» به نقل از منابع آگاه از دخالت زودهنگام عربستان سعودی در انتخابات پارلمانی لبنان پرده برداشت. این روزنامه اعلام کرد که سعودیها خیلی زود به نقش آفرینی در صحنه انتخاباتی لبنان پرداخته اند.

بر اساس این گزارش، منابع آگاه به روزنامه الاخبار گفته اند: «ولید البخاری» سفیر عربستان سعودی در لبنان اخیرا با برخی از فرزندان عشایر عربی در این کشور در محل اقامت خود دیدار کرده و از آنها خواسته است که از نامزد های وابسته به حزب «القوات اللبنانیه» به ریاست «سمیر جعجع» حمایت کنند.

این منابع افزودند: ولید البخاری در دیدار با فرزندان عشایر عربی لبنان تاکید کرد که «سمیر جعجع» اولین هم‌پیمان عربستان سعودی در لبنان است و ریاض در انتخابات پارلمانی این کشور از او حمایت خواهد کرد.

این در حالی است که سفیر عربستان در جریان دیدار مذکور اشاره‌ای به موضع کشورش در قبال جریان «المستقبل» به ریاست «سعد حریری» نخست وزیر پیشین لبنان در انتخابات آینده این کشور نکرده است. پیشتر پارلمان لبنان تاریخ ۲۷ مارس ۲۰۲۲ (۷ فروردین ماه) را به عنوان موعد برگزاری انتخابات تعیین کرده بود.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها