آیت الله نوری همدانی:

جهاد و شهادت تنها راه نجات ملت یمن است

جهاد و شهادت تنها راه نجات ملت یمن است
پنج‌شنبه 6 آبان 1400 - 14:33

آیت الله نوری همدانی با اشاره به ضرورت وحدت در حل مشکلات جهان اسلام گفت: جهاد و شهادت تنها راه نجات ملت یمن است.

العالم - ایران

آیت الله نوری همدانی صبح پنج شنبه در دیدار سفیر یمن در ایران، جریان زید بن علی را درس بزرگی برای مسلمانان دانستند و بیان کرد: در قرآن کریم آیاتی فراوانی است که ما را به جهاد برابر دشمن دعوت می‌کند و از جمله داستان جالوت و داوود در قرآن کریم درس بزرگی به ما می‌دهد که تا دشمن را از میان برنداریم، استقلال و حق تعیین سرنوشت و پاسداری از ارزش‌ها را نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: بدون جهاد در راه خدا به شما علم، حکومت و حفظ ارزش داده نمی‌شود بنابراین سکوت در برابر دشمن خطا است و عزت اسلام در جهاد است همانگونه که پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله علیه و آله) در حدیثی فرمودند: تمام نیکی‌ها، در شمشیر و زیر سایه شمشیر است و مردم را، پایدار نمی‌دارد جز شمشیر؛ و شمشیرها، کلیدهای‌بهشت و دوزخ‌اند. بنا بر این باید شمشیر در دست داشته باشیم و زیر سایه شمشیر حرکت کنیم.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه صهیونیست‌ها و وهابی‌ها دشمنان مسلمانان هستند، افزود: در جبهه استکباری، آمریکا علیه مسلمانان نقشه می‌کشد و صهیونیست‌ها با پول عربستان، آن را اجرا می‌کنند بنابراین در برابر این جریان، تنها صحبت و ملاقات با علما کافی نیست بلکه باید به میدان بیایید چراکه خداوند جهاد را برای مسلمانان قرار داده است.

ایشان با اشاره به وضعیت کشورهای اسلامی مانند فلسطین، یمن، بحرین و سوریه گفت: مسلمانان در این مناطق باید با یکدیگر وحدت و اتحاد داشته باشند و در این صورت، دشمن مغلوب می‌شود.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: در زمان کنونی، کار از گفتار و نوشتار گذشته است. باید در عمل با یکدیگر متحد شویم و سید عبدالملک حوثی کفن پوش به میدان بیاید و غیر از این راهی نیست.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه شهادت در راه خدا فرهنگ اسلام است، به نامه ۵۳ نهج‌البلاغه اشاره کرده و افزود: امام علی (علیه السلام) در این نامه خطاب به مالک اشتر می‌فرماید: «دعا می‌کنم که من و تو با شمشیر کشته شویم».

وی تاکید کرد: غیر از جهاد و شهادت راهی برای نجات ملت یمن وجود ندارد. باید به دستور اسلام عمل کنیم و مسلمانان در فلسطین، یمن، سوریه و لبنان با وحدت علیه صهیونیسم به میدان بیایند و در این صورت پیروزی با مسلمانان است.

آیت الله نوری همدانی در پایان گفت: سلام ما را هم به ملت یمن و عبدالملک حوثی برسانید.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها