3 هدف رژیم صهیونیستی از شهرک سازی در کرانه غربی

3 هدف رژیم صهیونیستی از شهرک سازی در کرانه غربی
پنج‌شنبه 6 آبان 1400 - 15:41

گزارشگر العالم در رام الله فلسطین هشدار داد که دولت نفتالی بنت-یائیر لاپید در رژیم صهیونیستی، قصد دارد با پیگیری پروژه شهرک سازی اخیر در کرانه باختری و اغوار، 3 هدف را دنبال کند که همه آنها به جلوگیری از تاسیس حکومتی مستقل در فلسطین منجر خواهند شد.

العالم-فلسطین اشغالی

فارس الصرفندی گزارشگر العالم طی گفتگوی مستقیم با شبکه، به روند سریع شهرک سازی در کرانه غربی و منطقه اغوار اشاره کرد که آخرین آن، اعلام بنای بیش از 3000 واحد در این منطقه بود.

وی خاطرنشان کرد که دولت بنت-لاپید تمام تلاش خود را می کند تا به شهرک نشینان ثابت کند که در تندروی و تجاوز از دولت نتانیاهو دست‌کمی ندارد.

وی بیان داشت که رژیم صهیونیستی عملا به دنبال تحقق سه هدف است: «نخست تلاش برای جدا سازی کرانه غربی و تجزیه آن به مناطق کوچک تر است که اگر پروژه شهرک ساز ادامه پیدا کند، کرانه به سه قسمت تقسیم خواهد شد و ارتباط فلسطینیان دیگر نیز با آن قطع خواهد گشت.

دومین هدفی که دولت بنت-لاپید به دنبال آن هستند، جلوگیری از ایجاد یک دولت مستقل فلسطینی است که با چندپاره کردن این منطقه محقق خواهد شد.

سومین و مهم ترین هدف رژیم صهیونیستی، در دست گرفتن کنترل منطقه اغوار است که 22 درصد از مساحت کرانه غربی را تشکیل می دهد و منبع اصلی آب و غذای مردم فلسطین به شمار می رود و تسلط رژیم صهیونیستی بر آن، به منزله محرومیت کامل فلسطینیان از این منابع در آینده است.»

پربیننده ترین خبرها