کاهشی شدن قیمت نفت با خبر ازسرگیری مذاکرات هسته ای

کاهشی شدن قیمت نفت با خبر ازسرگیری مذاکرات هسته ای
جمعه 7 آبان 1400 - 08:58

به دنبال موافقت ایران با از سرگیری مذاکرات با کشورهای غربی که می تواند به لغو تحریم های نفتی منجر شود قیمت نفت در مسیر ثبت اولین کاهش هفتگی طی حداقل ۸ هفته اخیر قرار گرفت.

العالم - اقتصادی

به گزارش رویترز، قیمت نفت برنت امروز اندکی افزایش داشت، اما با توجه به افزایش بیش از انتظار حجم ذخایر نفت آمریکا و موافقت ایران با از سرگیری مذاکرات با کشورهای غربی که می تواند به لغو تحریم های نفتی منجر شود قیمت نفت در مسیر ثبت اولین کاهش هفتگی طی حداقل 8 هفته اخیر قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 23 سنت معدل 0.27 درصد افزایش به 84 دلار و 55 سنت رسید. اما قیمت نفت خام آمریکا امروز با 2 سنت کاهش به 82 دلار و 79 سنت رسید.
قیمت هر دو شاخص نفتی در مسیر ثبت کاهش هفتگی حدودا یک درصدی قرار دارد که اولین کاهش طی 10 هفته اخیر برای نفت خام آمریکا و اولین افت هفتگی برای نفت برنت در طی 8 هفته گذشته است.
رشد قیمت های هفته های اخیر ناشی از بالا رفتن قیمت گاز و زغال سنگ در اروپا و چین بود که سبب شده بود بسیاری از نیروگاه ها سوخت مصرفی خود را به فرآورده های نفتی تغییر دهند و تقاضا برای مصرف نفت خام افزایش یابد.
آمارهای اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا نشان می دهد حجم ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 22 اکتبر شاهد افزایش بیش از انتظاری بوده است.
اکنون همه نگاه ها به نشست بعدی گروه اوپک پلاس در روز 4 نوامبر دوخته شده و تحلیلگران انتظار دارند در این نشست اعضا طرح قبلی خود مبنی بر افزایش ماهانه 400 هزار بشکه ای تولید تا آوریل 2022 را بار دیگر تایید کنند.
تحلیلگران جی پی مورگان در یادداشتی نوشتند: «عربستان هشدار داده با توجه به اینکه چشم انداز تقاضا چندان مشخص نیست، ممکن است شاهد افزایش قابل توجه ذخایر نفتی جهان در سال 2022 باشیم.»

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها