باقری با ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه دیدار کرد

باقری با ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه دیدار کرد
جمعه 7 آبان 1400 - 13:08

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه دیدار کرد و به گفت‌وگو نشست.

العالم - ایران - اروپا

«علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که بعد از سفر به بروکسل و رایزنی با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام به روسیه سفر کرد، پیش از ظهر امروز (جمعه) با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده این کشور در مذاکرات وین در تالار تشریفات وزارت خارجه روسیه دیدار کرد.

باقری در این دیدار عنوان کرد که ایران و روسیه و همچنین دیدگاه‌‌های نزدیکی در خصوص مسائل منطقه‌ای، بین‌المللی و به خصوص برجام دارند.

«علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (جمعه) با میخائیل بوگدانف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزارت خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف درباره مناسبات دو جانبه، رفع مسائل و مشکلات موجود، گشایش دریچه‌های جدید در روابط دوجانبه و ارتقای همکاری‌ در عرصه های مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

باقری که پیش از مسکو در بروکسل با انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام دیدار و رایزنی کرد، در بدو ورود به مسکو گفت: دیدگاه‌های خودمان را درباره اقتضائات و الزامات دور جدید گفت‌وگوها برای لغو تحریم‌ها با دوستان روس به اشتراک می‌گذاریم تا با نگاه مشترک وارد گفت‌وگوها شویم.

باقری خاطرنشان کرد: یک نگاه بود و هست که ما به صورت دوجانبه با کشورهای عضو گروه ۱+۴ در همین چارچوب صحبت کنیم و بر همین اساس در گام اول طبق توافقی که با آقای ریابکوف (معاون وزیر خارجه روسیه) انجام شد و دعوتی که ایشان به عمل آوردند، قرار شد به مسکو بیایم و دیدگاه‌های خودمان را درباره اقتضائات و الزامات دور جدید گفت‌وگوها برای لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه با دوستان روس به اشتراک بگذاریم تا با نگاه مشترک وارد گفت‌وگوها در دور جدید شویم.

معاون وزیر امور خارجه اظهار داشت: همین طور با توجه به روابط گسترده و متنوع دوجانبه‌ای که با روسیه داریم، بخش قابل توجهی از سفر من به صحبت و گفت‌وگو با آقای بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه درباره مناسبات دوجانبه ایران و روسیه اختصاص می‌یابد. هم در مورد مسائل و مشکلاتی که در مناسبات فیمابین وجود دارد و رفع این موانع و مشکلات و همین طور درباره گشایش دریچه‌های جدید در مناسبات دوجانبه به منظور ارتقای همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف که بتواند منافع دو کشور را در زمینه‌های مورد علاقه دو کشور تامین کند.

پربیننده ترین خبرها