طالبان: جامعه جهانی باید هرچه سریعتر تعهداتش را در قبال افغانستان عملی کند

طالبان: جامعه جهانی باید هرچه سریعتر تعهداتش را در قبال افغانستان عملی کند
شنبه 8 آبان 1400 - 11:18

یک مقام ارشد طالبان با بیان اینکه جامعه جهانی باید هرچه سریعتر تعهداتش را در قبال افغانستان عملی کند، گفت که با شروع فصل سرما نیاز به کمک‌های بشردوستانه در این کشور بیشتر شده است.

العالم - جهان اسلام

«سهیل شاهین» که از سوی طالبان به عنوان نماینده افغانستان در سازمان ملل متحد معرفی شده، گفت که با فرا رسیدن زمستان، نیاز به کمک‌های انسان‌دوستانه بیشتر شده است.

شاهین در حساب توئیتری خود نوشت که جامعه جهانی باید با هدف عملی کردن تعهدش برای کمک یک میلیارد یورویی به افغانستان در اسرع وقت وارد اقدام شود.

به گفته او، این کمک که در اجلاس گروه ۲۰ برای افغانستان تعهد شده بود، باید در اختیار نیازمندان و خانواده‌های آواره قرار گیرد.

این مقام طالبان همچنین گفت که این گروه برای کمک رسانی از سوی نهادهای امداد رسانی با نیازمندان در افغانستان، آماده هر گونه همکاری است.

سهیل شاهین افزود که این کمک‌ها، به مسئولیت‌ها برای جلوگیری از بحران قحطی و انسانی پایان نمی‌دهد.

وی از جامعه جهانی خواست تا برای اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در افغانستان که سال گذشته در نشست ژنو متعهد شده بود، اقدام عملی کند.

مقام‌های طالبان در حالی درخواست برای کمک رسانی را افزایش داده‌اند که اداره هماهنگی کمک‌های انسان‌دوستانه سازمان ملل متحد، اعلام کرد که افغانستان در حال مبدل شدن به بحرانی‌ترین کشور در جهان قرار دارد.

رئیس این اداره موسوم به اوچا گفت که در حال حاضر حدود 3 میلیون کودک در افغانستان با سوء تغذیه روبه‌رو هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها