توافق روسیه و آمریکا برای تبادل اطلاعات در مقابله با حملات سایبری

توافق روسیه و آمریکا برای تبادل اطلاعات در مقابله با حملات سایبری
شنبه 8 آبان 1400 - 14:49

سفیر روسیه در سازمان ملل متحد گفت: روسیه و آمریکا توافق کرده اند در صورت بروز هر گونه تهدید امنیتی ناشی از حملات سایبری احتمالی در زمینه تبادل اطلاعات همکاری کنند.

العالم ـ اروپا

خبرگزاری تاس به نقل از واسیلی نبنزیا در مصاحبه با خبرنگاران نوشت: ما برای مثال درباره امنیت سایبری که مساله جنجال برانگیزی بین دو کشور محسوب می شود، مذاکراتی داشته ایم.

این مقام روسیه افزود: قبل از اینکه بایدن رئیس جمهور شود ما گزینه های بسیاری را درباره مذاکرات بر سر مسائل امنیت سایبری پیشنهاد کردیم.

نبنزیا همچنین گفت: این پیشنهادهای ما رد شدند و ما اکنون دوباره شروع به پیشنهاد دادن کرده ایم. تا جایی که مطلع هستم ما درباره هر گونه اتفاقی در فضای سایبری که برای هر دو طرف نگران کننده است تبادل اطلاعات خواهیم داشت.

همکاری مسکو و واشنگتن در تبادل اطلاعات در مقابله با حملات احتمالی سایبری در حالی مطرح شده که مقام های مایکروسافت و کارشناسان حوزه امنیت سایبری آمریکایی، روسیه را متهم می کنند که کمپین جدیدی را برای نفوذ به سیستم ها و شبکه های رایانه های دولتی، خصوصی و اندیشکده های آمریکایی به راه انداخته است.

کاخ سفید در ابتدای سال جاری میلادی، سرویس اطلاعات خارجی روسیه را عامل هک شدن سیستم های سولارویندز معرفی کرد.

به دنبال آن بایدن اعلام کرد که این حمله سایبری اعتماد به سیستم های اصلی دولتی را تضعیف کرده است و قول داد که به هرگونه حمله سایبری و مداخله در سیستم های اطلاعاتی انتخاباتی در آمریکا پاسخ جدی دهد. اما بایدن بعد از اعمال تحریم هایی در ماه آوریل علیه موسسات مالی و شرکت های فنانوری روسیه اعلام کرد رویکرد تنش‌زدایی را در پیش گرفت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها