نگرانی رژیم صهیونیستی از انتشار تصاویر ماهواره ای از تاسیسات هسته ای دیمونا

نگرانی رژیم صهیونیستی از انتشار تصاویر ماهواره ای از تاسیسات هسته ای دیمونا
شنبه 8 آبان 1400 - 20:45

مقام‌های ارشد نظامی و تحلیلگران رژیم صهیونیستی هشدار دادند که انتشار تصاویر ماهواره‌ای جدید از نیروگاه اتمی دیمونا از سوی یک شرکت آمریکایی، خطرات جدی برای این رژیم به دنبال دارد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

یک مقام ارشد نظامی سابق رژیم صهیونیستی روز شنبه نسبت به انتشار تصاویر جدید ماهواره ای از «نیروگاه اتمی دیمونا» در فلسطین اشغالی هشدار داد.

یک شرکت آمریکایی، روز گذشته، به انتشار تصاویر ماهواره ای با جزئیات بالا از منطقه جغرافیایی محل تاسیسات هسته ای دیمونا مبادرت کرد.

به نوشته روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارانوت» ژنرال «عاموس گیلعاد» رئیس سابق رکن اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «تصاویر ماهواره‌ای جدید خطری جدی علیه اسرائیل است.»

گیلعاد هشدار داد که دشمنان اکنون بهتر می‌‌توانند با موشک‌های دقیق به این هدف حمله کنند. دیگر کارشناسان دفاعی می‌گویند که این تصاویر موجب تقویت اطلاعات آن‌ها در مورد دارایی‌های کلیدی رژیم صهیونیستی می‌شود.

منابع عبری‌زبان، روز جمعه، برای اولین بار تصاویری از دیمونا نیروگاه اتمی رژیم صهیونیستی در جنوب شرق اراضی اشغالی فلسطین و همچنین چند پایگاه نظامی این رژیم را منتشر کردند.

به رغم آنکه رژیم صهیونیستی سال‌ها سعی داشت با فشار بر شرکت‌های ارائه‌دهنده تصاویر ماهواره‌ای از انتشار عکس‌های بسیاری از مناطق فلسطین اشغالی ممانعت کند، اما یک شرکت آمریکایی، روز گذشته، از ارائه تصاویر با جزئیات بالا از این پهنه جغرافیایی خبر داد.

پیش از این، متمم قانونی موسوم به «کایل-بینگامان»، شرکت‌های آمریکایی را از ارائه تصاویر با وضوح بیشتر از ۲ متر در هر پیکسل از این منطقه منع کرده بود؛ اما این قانون در سال ۲۰۲۰ تغییر کرد و محدودیت جدید ۴۰ سانتی‌متر تعیین شد.

به گزارش فارس، «امنون هراری» رئیس برنامه فضای وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با یدیعوت آحارانوت در این خصوص گفت که فکر نمی‌کند مشورت قبلی با اسرائیل در خصوص اجرایی شدن حکم فدرال آمریکا صورت گرفته باشد. این مسئله منجر به شناسایی پایگاه‌ها و تأسیسات اتمی اسرائیل با دقت و وضوح بالا شده است.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه اضافه کرد که تل‌آویو بسیار نگران است که گروه‌هایی همچون حزب‌الله و حماس از این تصاویر برای حمله به این مواضع استفاده کنند.

پربیننده ترین خبرها