پیشنهاد گانتس برای تشکیل کمیته تحقیق علیه نتانیاهو

پیشنهاد گانتس برای تشکیل کمیته تحقیق علیه نتانیاهو
يکشنبه 9 آبان 1400 - 15:12

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی از ارائه پیشنهاد تشکیل کمیته تحقیقات علیه نخست‌وزیر سابق این رژیم به دولت خبر داد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش اسپوتنیک، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی اعلام کرد که پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای برای تحقیقات درباره پرونده زیردریایی‌ها را که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق این رژیم در آن متهم است، داده است.

گانتس در توییتی در این باره نوشت: طبق قولی که داده بودم و پس از کار همه جانبه کارمندان، تصمیمی را به دبیرخانه دولت ارائه کردم تا کمیته تحقیقات دولتی در زمینه خرید زیردریایی‌ها و کشتی‌ها تشکیل شود. این یک موضوع "ملی" است که با حفظ امنیت اسرائیل مرتبط است.

وی با بیان اینکه تشکیل این کمیته برای تشکیلات دفاعی و اسرائیل ضروری است، تاکید کرد: این موضوعی است که در قلب سیستم امنیتی قرار دارد و از اهمیت بالایی برای حفظ اعتماد شهروندان به تصمیم گیرندگان برخوردار است.

به گزارش ایسنا، معامله زیردریایی‌ها یا پرونده ۳۰۰۰ مربوط به تحقیقات درباره دریافت مبالغی در ازای مصوبه خرید زیردریایی‌های آلمانی توسط اسرائیل ضمن همکاری با شرکت "تیسن‌گروپ" آلمان است.

دادستانی اسرائیل سال گذشته میلادی لیست اتهامی را علیه نزدیکان نتانیاهو در این پرونده صادر کرد؛ اما نام نتانیاهو در این لیست و در میان مظنونان ذکر نشده بود.

پربیننده ترین خبرها