بلوف های صهیونیست ها تمامی ندارد

بلوف های صهیونیست ها تمامی ندارد
دوشنبه 10 آبان 1400 - 22:36

مدت‌هاست که مقامات رژیم صهیونیستی از آمادگی‌های این رژیم برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران سخن می‌گویند و رسانه‌های آن نیز به صورت مفصل درباره این آمادگی‌ها گزارش می‌دهند از جمله اینکه، رئیس ستاد ارتش اسرائیل خواستار اختصاص بودجه‌ای برای اجرای این سناریو شده است.

العالم- درگوشی

درخصوص جزئیاتی که در رسانه‌های اسرائیلی درز پیدا کرده، این است که رژیم اشغالگر 1.5 میلیارد دلار برای آماده‌سازی نظامی ارتش با هدف حمله احتمالی به تاسیسات اتمی ایران اختصاص داده است که قرار است 620 میلیون دلار آن از بودجه نظامی سال 2022 اسراییل و مابقی آن از بودجه نظامی سال جاری این رژیم تامین شود. همزمان با این گزارش، "نفتالی بنت" نخست‌وزیر و "یائیر لاپید" وزیر خارجه این رژیم تهدیدهایی درباره استفاده از زور علیه ایران مطرح کرده‌اند.

ضرب‌المثلی است که می‌گوید "سگی که پارس می‌کند گاز نمی‌گیرد"، این رژیم که به نیرنگ‌بازی معروف است در صورتی‌که واقعا قصد حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران داشته باشد هرگز به این شکل جزئیات آن را علنی نمی‌کند، و از سوی دیگر، اسرائیل و آمریکا به خوبی می‌دانند که اسرائیل در صورت ورود به چنین ماجراجویی، هرگز ایمن نخواهد شد.

این حقیقت همچون کابوسی بر سینه رهبران آمریکایی و صهیونیستی از جمله فرماندهان نظامی آنها سنگینی می‌کند؛ زیرا این دو طرف و همچنین سعودی و دیگر رژیم‌های مرتجع عربی به روش‌های غیرنظامی دیگری برای مقابله با ایران و حزب‌الله متوسل شده‌اند از جمله محاصره ایران و وضع تحریم‌های سخت به‌ویژه در زمینه دارویی و غذایی، تا ثبات و امنیت داخلی این کشور را بر هم بزنند. این طرف‌های متخاصم همچنین اوضاع داخلی لبنان را به مرحله انفجار رسانه‌اند تا ملت لبنان را علیه سلاح و مقاومت لبنان تحریک کنند؛ همچنانکه تظاهرات اخیر لبنانی‌ها از اهداف اصلی خود منحرف شد و طی آن، شعارهای تحریک‌آمیز و طایفه‌گرایانه مطرح شد تا این ملت را دچار نفرت و اختلاف کنند.

بدیهی است اگر آمریکا و اسرائیل می‌توانستند به ایران حمله نظامی کنند، هرگز به ترور دانشمندان هسته‌ای ایرانی اقدام نمی‌کردند و یا تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی را هدف حملات سایبری قرار نمی‌داند.

همچنین محرز شده است اگر آمریکا و اسرائیل می‌توانستند حزب‌الله را با توسل به زور و گزینه نابود کنند هرگز به راهکارهایی از جمله تحریک ملت لبنان علیه این جنبش مقاوم اقدام نمی‌کردند و یا جنایت "الطیونه" را مرتکب نمی‌شدند و یا اینکه با دستاویز قرار دادن اظهارات "جورج قرداحی" وزیر اطلاع‌رسانی درباره جنگ ائتلاف متجاوز علیه یمن، بحران‌آفرینی نمی‌کردند. این طرح‌ها و جنایات دلیلی قاطع بر ناتوانی این ائتلاف تررویسم در حمله به محور مقاومت و روبه‌رو شدن با مبارزان مقاومت است.

پربیننده ترین خبرها