مانور هوایی روسیه در شرق سوریه همزمان با هشدار جنگ بین عناصر مسلح وابسته به ترکیه و آمریکا

مانور هوایی روسیه در شرق سوریه همزمان با هشدار جنگ بین عناصر مسلح وابسته به ترکیه و آمریکا
سه شنبه 11 آبان 1400 - 00:05

بالگردهای روسی در مناطق و خطوط تلاقی بین ارتش سوریه و گروه‌های «ترکمانی» وفادار به ارتش ترکیه در حومه استان الحسکه سوریه تمرینات نظامی انجام دادند؛ جایی که ارتش سوریه با توجه به نشانه‌های بالای درگیری مستقیم، در وضعیت آماده باش به سر می‌برد.

العالم-ترکیه

بالگردهای ارتش روسیه از روز گذشته (یکشنبه) در منطقه تل تمر در شمال غرب الحسکه تمرینات فشرده انجام داده‌اند که این تمرینات و مانورها برای چند روز دیگر ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع میدانی گزارش داد که تانک‌های ارتش ترکیه قبل از ورود به نبرد در جرابلس سوریه در تاریخ ۲۵ اوت ۲۰۱۶، در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه مستقر هستند.

این منابع افزودند: مانور نظامی هوایی روسیه بخشی از تلاش‌های این کشور برای حفظ وضعیت کاهش تنش و تداوم وضعیت امنیتی در مناطق تلاقی گروه‌های «کُرد» طرفدار ارتش آمریکا (شبه نظامیان قسد) و شبه نظامیان «ترکمانی» زیر نظر ارتش ترکیه است.

اسپوتنیک به نقل از منابع سوری گزارش داد که ارتش ترکیه امروز دوشنبه شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی» و بقیه گروه‌های «ترکمن» وفادار به آن را در جریان محورهای عملیات نظامی علیه شبه نظامیان «قسد» در شمال شرقی سوریه قرار داده است.

این منابع تأکید کردند که افسران ترکیه را در جریان محورهای عملیات نظامی موسوم به «اتاق فرماندهی» (عزم و جبهه آزادسازی سوریه) قرار داده و از آنها خواستند که خود را برای عملیات در چهار محور تل تامر در حومه شمال غربی الحسکه، تل رفعت در حومه شمالی حلب و عین عیسی در حومه شمالی رقه و منبج در حومه شمال شرقی حلب تا شهر منبج به عنوان محور اشغال آماده کنند.

نقاط تلاقی و رویارویی شبه نظامیان «کرد» و «ترکمن» وفادار به ارتش آمریکا و ترکیه به ترتیب شاهد وضعیت آماده باش بین دو طرف در حومه الحسکه، رقه و حلب است و هر یک از دو طرف نیروهای کمکی نظامی به نقاطی که احتمال وقوع درگیری مستقیم نظامی وجود دارد، ارسال کرده‌اند.

منابع محلی و میدانی به «اسپوتنیک» گفتند که نیروهای «SDF » (قسد) امروز با خودروهای زرهی و سلاح‌های سنگین مواضع خود را در خط مقدم جبهه مقابل گروه‌های «ترکمن» در حومه تل تمر در شمال غرب حسکه تقویت کردند.

منابع مذکور عنوان کردند: شبه نظامیان قسد در حال حفر خندق و تونل بین تل تمر در حومه الحسکه و عین عیسی در حومه رقه هستند و نیروهای کمکی زیادی به این مناطق اعزام شده‌اند.وضعیت در الدرباسیة والقحطانیة فی اطراف قامشلی و حسکة هم بدین شکل است.

تقویت نظامی کُردها در این منطقه ساعاتی پس از آن صورت می‌گیرد که نیروهای ترکیه کاروان جدیدی متشکل از خودروهای نظامی و کامیون‌های سنگین حمل‌ونقل حاوی مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات لجستیکی به چندین منطقه تحت کنترل خود بین مناطق راس‌العین و تل تمر وارد کرده‌اند.

منابع محلی به «اسپوتنیک» گفتند که یک کاروان نظامی متشکل از ده‌ها کامیون، خودروی جنگی و نفربر که از خاک ترکیه می‌آمدند، دیشب (یکشنبه) وارد شهر راس‌العین و اطراف آن شدند.

منابع اشاره کردند که این کاروان شامل تسلیحاتی از جمله توپ سنگین، ضد زره و مقادیر زیادی مهمات مختلف، علاوه بر نفربرهای پیشرفته بود که در چندین منطقه در راس العین تخلیه شدند.

شب گذشته درگیری شدید چند ساعته بین دو گروه «ترکمن» و «کُرد» در حوالی شهر راهبردی عین عیسی در شمال استان رقه رخ داد که طی آن هواپیماهای شناسایی ترکیه بر فراز عین عیسی و عین العرب در حومه حلب به پرواز درآمدند.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها