جیمز جفری: بایدن به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه چراغ سبز نشان نداد

جیمز جفری: بایدن به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه چراغ سبز نشان نداد
سه شنبه 11 آبان 1400 - 00:36

نماینده ویژه سابق آمریکا در امور سوریه مدعی شد که رئیس‌جمهور آمریکا به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه چراغ سبز نشان نداده است.

العالم-آمریکا

«جیمز جفری» نماینده ویژه سابق آمریکا در امور سوریه گفت که همکاری مستمری روی زمین بین نیروهای آمریکایی و «نیروهای دموکراتیک سوریه» موسوم به «قسد» وجود دارد.

نماینده ویژه سابق آمریکا در امور سوریه تأکید کرد که آمریکا امکان ندارد از همکاری خود با «نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه» دست بردارد.

وی همچنین با اشاره به عملیات نظامی قریب الوقوع ارتش ترکیه در شمال سوریه مدعی شد که رئیس‌جمهور آمریکا به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه چراغ سبز نشان نداده است.

جفری در حالی چنین ادعایی را مطرح می‎کند که رئیس‌جمهوری ترکیه دوشنبه در دیدار با جو بایدن، همتانی آمریکا خود گفت که «کشورش برای مبارزه با گروه‌های تروریستی PKK/PYD/YPG آنچه لازم است انجام خواهد داد».

معارضان سوری می‌گویند که ترکیه عملیات نظامی خود در شمال سوریه را از سه‌شنبه آغاز خواهد کرد. به گفته معارضان، عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه روز سه‌شنبه از شهرهای «اعزاز» و «تل ابیض» شروع می‌شود.

پیش از این، یک مسؤول ترکیه‌ای گفته بود که این عملیات نظامی شامل «تل رفعت»، «عین العرب» (کوبانی)، «منبج» و «عین عیسی» هم می‌شود.

وی اظهار کرد که ۴۰ هزار نیروی مسلح علاوه بر کماندوهای ترکیه با پوشش هوایی، موشکی و توپخانه‌ای برای فلج کردن تحرکات نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در تمامی نقاط مرزی مشارکت خواهند داشت.

پربیننده ترین خبرها