تیراندازی پلیس پاریس به مظنون حمله با سلاح سرد در ایستگاه قطار

تیراندازی پلیس پاریس به مظنون حمله با سلاح سرد در ایستگاه قطار
سه شنبه 11 آبان 1400 - 13:06

منابع رسانه‌ای غربی خبر دادند، ماموران پلیس فرانسه به مردی که در ایستگاه قطار «سن-لازار» پایتخت قصد حمله با چاقو به را داشت، شلیک کردند.

العالم - اروپا

نیروهای پلیس فرانسه در ایستگاه قطار «سن-لازار» پاریس به مردی که قصد حمله با چاقو در این ایستگاه را داشت داشت، تیراندازی کردند.

به گزارش رویترز، رسانه‌های محلی در فرانسه خبر دادند که نیروهای پلیس این کشور دوشنبه شب (دیشب) در ایستگاه قطار «سن-لازار» به مردی که چاقو داشت و می‌خواست به نیروهای حفاظتی حمله کند، تیراندازی کردند.

طبق ادعای این رسانه‌ها، مامورات حفاظت ایستگاه قطار از این مرد خواسته بودند که پروتکل‌های رایج مقابله با ویروس کرونا را رعایت کند اما او این درخواست را رد کرده بود.

گفته می‌شود نقطه آغاز این درگیری از آنجا شروع شد که او از زدن ماسک اجتناب کرده بود و به همین دلیل با تذکر نیروهای حفاظت ایستگاه قطار مواجه شد. به دنبال این تذکر، فرد مذکور عصبانی شد و قصد داشت با چاقو به آنها حمله کند.

رسانه‌های فرانسوی مدعی هستند که فرد مذکور که چاقو هم داشت، قبل از تلاش برای چاقوکشی و حمله با فریاد گفته بود: «الله اکبر. فرانسه توسط دولت اسلامی (داعش) اداره می‌شود».

بنا بر گزارش شبکه «بی‌اف‌ام‌تی‌وی» فرانسه، طی درگیری این مظنون در ایستگاه سن-لازار یک نیروی حفاظتی به شدت زخمی شد.

بنا بر گزارش رسانه‌های فرانسه، مظنون این حمله سابقه اقدامات خشونت آمیز را داشت و مورد شناسایی پلیس قرار گرفته بود اما هیچ اطلاعاتی درباره احتمال خطر تروریستی ناشی از او در دست نبود.

شبکه راشا تودی هم در گزارشی درباره این حادثه خبر داد، مظنون دو بار هدف تیراندازی نیروهای پلیس قرار گرفت و زخمی شد. گفته می‌شود که او هم اکنون در بیمارستان تحت درمان قرار دارد.

رسانه‌ها به جزئیات بیشتری درباره نام و هویت فرد مظنون اشاره نکرده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها