وزیر نفت سوریه: آغاز انتقال گاز به لبنان زمان‌بر است

وزیر نفت سوریه: آغاز انتقال گاز به لبنان زمان‌بر است
سه شنبه 11 آبان 1400 - 13:02

وزیر نفت و منابع معدنی لبنان تأکید کرد که انتقال گاز مصر به لبنان منوط به امضای چند توافقنامه به ویژه توافقنامه فروش گاز بین مصر و لبنان است.

العالم - لبنان

مهندس «بسام طعمه» وزیر نفت و منابع معدنی سوریه گفت که انتقال گاز مصر به لبنان منوط به امضای قرارداد فروش گاز بین مصر و لبنان، توافقنامه انتقال گاز بین اردن و سوریه و دیگر توافقنامه‌هایی است که نیاز به امضا و تأیید نهادهای مربوطه هر کشور دارد.

طعمه افزود که امضای این توافقنامه‌ها نیز حداقل به یک ماه زمان نیاز دارد لذا پیش‌بینی می‌شود که انتقال گاز هرگز پیش از پایان سال جاری آغاز نشود.

«غسان الزامل» وزیر برق سوریه نیز گفت که زمان نهایی برای پایان عملیات تعمیر و نگهداری شبکه برق سوریه جهت آمادگی آن برای اتصال به اردن و انتقال برق به لبنان، اواخر دسامبر است.

وی گفت که نشست اخیر در امان پایتخت اردن مثبت بود و در این نشست پاره‌ای از مسائل فنی مرتبط با عملیات انتقال برق بررسی شد.

وی افزود که کادر فنی سوریه با تجربه‌ای که در طول سال‌های جنگ کسب کرده است، برای هر گونه حادثه غیرمنتظره فنی آمادگی دارد.

به نوشته روزنامه لبنانی «الأخبار»، وزیر برق سوریه همچنین گفت که وزرای انرژی سوریه، مصر و لبنان در نشست اخیر درباره انتقال برق به لبنان توافق کردند که حدود ۱۵۰ مگاوات برق در فاصله زمانی نیمه شب تا ساعت ۶ صبح و ۲۵۰ مگاوات برق در بقیه ساعات شبانه روز انتقال داده شود.

الأخبار همچنین نوشت که دولت مصر هنوز پیام مکتوب و رسمی از آمریکا در خصوص معافیت از قانون تحریم ویژه سوریه دریافت نکرده است و عدم صدور این نامه‌ها تا به این لحظه می‌تواند اجرایی شدن توافقنامه‌های اولیه را به تأخیر بیاندازد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها