فرانسه اعمال تحریم علیه انگلیس را معلق کرد

فرانسه اعمال تحریم علیه انگلیس را معلق کرد
سه شنبه 11 آبان 1400 - 13:37

فرانسه و انگلیس می‌کوشند تنش‌های میان دو کشور بر سر منازعه ماهیگیری را کاهش دهند.

العالم - اروپا

به نقل از رویترز، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه از تصمیم کشورش برای به تاخیر انداختن اعمال تحریم‌های تجاری علیه انگلیس با هدف تسهیل کار مذاکره‌کنندگان دو طرف در راستای ارائه پیشنهادهای جدید برای حل و فصل اختلاف بر سر حقوق بهره‌برداری از منابع شیلات در دوران پساب‌رگزیت خبر داد.

فرانسه پیشتر اعلام کرده بود از ساعت ۲۳ روز دوشنبه به وقت گرینویچ، تجارت از طریق کانال مانش را محدود خواهد کرد.

این امر می‌توانست نزاع دو طرف بر سر بهره‌برداری از منابع شیلات را به یک مناقشه تجاری گسترده‌تر بین دو اقتصاد بزرگ اول اروپا تبدیل کند اما امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در حاشیه کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در گلاسکو دیدار داشت، به خبرنگاران گفت که طرح فرانسه (برای اعمال این تحریم‌ها) فعلا در انتظار نتیجه مذاکرات مجدد معلق می‌ماند.

ماکرون به خبرنگاران گفت: از بعدازظهر دوشنبه، مذاکرات بر اساس پیشنهادی که من نزد جانسون، نخست وزیر انگلیس مطرح کردم، از سر گرفته شده‌اند. مذاکرات باید ادامه یابند.

وی اظهار داشت : نظر من این است که انگلیسی‌ها قرار است فردا با طرح‌های پیشنهادی دیگری نزد ما بازگردند، روی همه این موضوعات کار خواهد شد، ما فردا در آخر کار خواهیم دید که به کجا رسیده‌ایم و آیا اوضاع واقعاً تغییر کرده است یا خیر؟

ماکرون گفت : امیدواریم که بتوانیم راهی برای خروج از همه این مسائل پیدا کنیم.

کلمان بون، وزیر امور اروپای دولت فرانسه در توییتر خود نوشت، تحریم‌های تجاری (فرانسه علیه انگلیس) قبل از دیدار با دیوید فراست، وزیر برگزیت انگلیس در روز پنجشنبه در پاریس اعمال نخواهند شد که البته انگلیس از این تصمیم استقبال کرد.
یک سخنگوی دولت انگلیس در بیانیه‌ای عنوان کرد: ما از این ارزیابی فرانسه مبنی بر اینکه مذاکراتی جامع برای حل گستره اختلافات در روابط انگلستان// اتحادیه اروپا لازمند، استقبال می‌کنیم.

انگلیس اوایل روز دوشنبه به فرانسه ۴۸ ساعت وقت داد تا یا از تهدیدش برای اعمال تحریم عقب‌نشینی کرده یا با اقدام قوی تحت توافق تجاری مربوط به برگزیت مواجه شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها