کرملین: با ستیزه‌جویی ناتو، مقابله به‌مثل می‌کنیم

کرملین: با ستیزه‌جویی ناتو، مقابله به‌مثل می‌کنیم
سه شنبه 11 آبان 1400 - 15:12

سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه تحرکات ارتش روسیه در خاک این کشور از جمله کریمه ربطی به دیگران ندارد، گفت مسکو در حال اجرای تدابیری برای مقابله با اقدامات ستیزه‌جویانه ناتو است.

العالم - اروپا

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) از انجام اقداماتی تقابلی در برابر ستیزه‌جویی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خبر داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین درباره جابه‌جایی نیروی نظامی روسیه در مناطق مرزی این کشور گفت: «تحرکات ارتش و تجهیزات نظامی روسیه در خاک روسیه فقط به مسکو مربوط است و تهدیدی برای کسی محسوب نمی‌شود».

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، وی در پاسخ به سوالی درباره گزارش یک نشریه آمریکایی مبنی بر استقرار ارتش روسیه در مرز با اوکراین، توضیح داد:‌ «[این گزارش] ارزش تلف کردن وقت و اظهار نظر در مورد آن را ندارد».

اما سخنگوی کرملین تاکید کرد: «روسیه تدابیری را برای تضمین امنیت خود در برابر اقدامات تهاجمی ناتو انجام داده و در حال انجام است».

نشریه «پالتیکو» پیش از این با انتشار تصاویری ماهواره‌ای، ادعا کرده بود نظامیان روسی در مرز با اوکراین مستقر شده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این در حالی است که تصاویر مذکور منطقه «یلنیا» در استان «اسمولنسک» را نشان می‌دهد که هیچ مرزی با کشور اوکراین ندارد.

پسکوف در این‌باره تصریح کرد: «خودتان دیدید که آنها در مورد مرز با اوکراین صحبت می‌کنند اما مرز بلاروس را نشان می‌دهند. جابجایی برخی از تجهیزات نظامی یا واحدهای ارتش ما در سراسر قلمرو فدراسیون روسیه فقط به خود ما مربوط است. اما روسیه هرگز کسی را تهدید نکرده، تهدید نمی‌کند و برای کسی خطری نخواهد داشت».

به نوشته ریانووستی، وی همچنین اضافه کرد: «اما روسیه کشوری است که در مقابل تمایلات توسعه‌طلبانه و نسبتاً تهاجمی، به ویژه ناتو و تعدادی دیگر از کشورها، همواره اقداماتی را برای تضمین امنیت خود انجام داده و خواهد داد».

پیش از این، وزیر خارجه روسیه با انتقاد از اخراج دیپلمات‌های روس از ناتو، گفت فعالیت دفتر ارتباطات و اطلاع‌رسانی ناتو در مسکو از تاریخ یکم نوامبر تعلیق خواهد شد و ناتو باید از طریق بلژیک با این کشور تماس برقرار کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها