تمدید مهلت اعتراض به نتیجه انتخابات عراق

تمدید مهلت اعتراض به نتیجه انتخابات عراق
سه شنبه 11 آبان 1400 - 17:37

کمیسیاریای عالی انتخابات عراق امروز سه‌شنبه گفت که مهلت اعتراض به نتیجه انتخابات را تا سه روز دیگر تمدید کرده است.

العالم - عراق

کمیسیاریای عالی انتخابات عراق امروز سه‌شنبه اعلام کرد که معترضان به نتایج انتخابات زودهنگام پارلمانی که در ۱۰ اکتبر برگزار شد، می‌توانند ادله خود را ارائه کنند.

پایگاه خبری «الساعه» به نقل از «حسن سلمان» مدیر رسانه‌‌ای کمیساریا گزارش داد، کمیساریا مجددا مسیر اعتراض به نتایج را باز کرده و تا ظرف ۳ روز، فرصت ارائه ادله به معترضان داده شده است.

سلمان با این ادعا که بیشتر اعتراضات، «بدون ادله است»، گفت که از طریق نظارت بر روند انتخابات، نتایج انتخابات در اکثر حوزه‌ها با نتایج شمارش دستی مطابقت داشته است.

وی توضیح داد که نیروهای وابسته به احزاب و تیم‌های نظارتی بین‌المللی و محلی، شاهد شمارش دستی آراء بوده‌اند.
سلمان در پایان گفت که مدت معینی برای تایید نتایج انتخابات وجود ندارد و پس از پایان اعتراضات و تایید دادگاه فدرال، این نتایج تأیید خواهد شد.

کمیساریای انتخابات عراق هفته گذشته، در پاسخ به حدود ۱۴۰۰ درخواست تجدیدنظر از سوی نامزدها و جناح‌های سیاسی، بازشماری آرای ۲۰۰۰ حوزه انتخاباتی را آغاز کرد.

این کمیسیاریا چندین بار مدعی شده است که نتایج شمارش دستی آراء با نتایج شمارش الکترونیکی مطابقت دارد.

کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» شامل احزاب و گروه‌های شیعه شامل ائتلاف «الفتح»، «دوله القانون»، «عصائب اهل الحق» به اضافه «کتائب حزب‌الله»‌ و دیگر جریان‌های شیعی است که به شدت به نتایج اخیر انتخابات پارلمانی معترض بوده و تأکید دارد که تقلب گسترده‌ای در جریان رأی‌گیری الکترونیکی صورت گرفته است

پربیننده ترین خبرها