آمریکا قصد پایان دادن به حضور نظامی خود در غرب آسیا را ندارد

آمریکا قصد پایان دادن به حضور نظامی خود در غرب آسیا را ندارد
چهارشنبه 12 آبان 1400 - 00:00

معاون وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که آمریکا قصد ندارد به حضور نظامی در خاورمیانه پایان دهد.

العالم-آمریکا

«جوی هود» معاون وزیر خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه گفت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا قصد ندارد به حضور نظامی این کشور در خاورمیانه پایان دهد.

وی که با شبکه سعودی «العربیه» مصاحبه می‌کرد، افزود: «شراکت امنیتی آمریکا در خاورمیانه پا برجا خواهد ماند».

معاون وزیر خارجه آمریکا در ادامه این مصاحبه گفت: «به تضمین آزادی کشتیرانی برای ممانعت از فروپاشی اقتصاد جهانی متعهد هستیم».

پس از خروج بی‌برنامه و سراسیمه نظامیان آمریکایی از افغانستان و قدرت گرفتن طالبان که بسیاری آن را نتیجه سیاست‌های دولت جو بایدن می‌دانند، انتقادات داخلی بسیاری نسبت به عملکرد دولت آمریکا مطرح شده و حتی برخی خواستار استیضاح رئیس‌جمهور شدند. پس از آنکه ایالات متحده در بهار گذشته خروج نظامیان خود از افغانستان را اعلام کرد، طالبان عملیات گسترده‌ای را برای کنترل بر این کشور آغاز کرد. در ۱۵ اوت، «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان از این کشور فرار کرد و طالبان بدون برخورد با هیچ گونه مقاومتی وارد کابل شدند.

از سوی دیگر، ایالات متحده آمریکا در ماه‌های اخیر و در پی تشدید عملیات‌ پهپادی نیروهای یمنی علیه اهداف سعودی، یکی از پیشرفته‌ترین سامانه دفاع موشکی و همچنین سامانه‌های پاتریوت را از عربستان خارج کرده است.

اخیرا خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار یک تصویر ماهواره‌ای که توسط شرکت سهامی خاص آمریکایی «پلانت لبز» تهیه شده است، گزارش کرد که این یک تصویر از منطقه‌ای از پایگاه هوایی شاهزاده سلطان در عربستان سعودی گرفته شده است که زمانی سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت با سامانه پیشرفته ضدموشکی «تاد» در آن جا مستقر شده بود و روز جمعه ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۱ (۱۹ شهریورماه) خالی شده بود.

آسوشیتدپرس ادامه داد که ایالات متحده پیشرفته‌ترین سامانه دفاع موشکی و سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت را در ماه‌های اخیر از عربستان سعودی خارج کرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها